Srpen vyprážaný

Srpen je takový zvláštní měsíc. 🌻👒 Ještě je pořád oficiální léto (jakože prázdninové), ale občas po ránu, když je příznivá konstelace, už v tom vzduchu můžete na chvilku ucítit, že už se to blíží. Že za chvíli převezme vládu babí léto a rána začnou vonět vlhkem ... pokud tedy zrovna nepřijde nikým nečekaný (a mnou osobně ani nechtěný, fuj) Mordor přestřicetistupňový, který vás donutí vyhrabat a na balkon instalovat starý slunečník z Ibizy, aby vám ten žlutý sráč nahoře ty kytky úplně nespálil. >:D



• Příští víkend jsem měla jet do Brna. Nejedu. Za ten měsíc se situace změnila tak, že mi za to ten stres a nervy nestojí. Takže předpokládám, že jsem nejspíš opět za největší krávu, hajzla a sraba. Je vtipné, jak se ta historie zase opakuje. On je totiž (alespoň pro mě) trochu rozdíl zajet si do Ústí na kafe (kde strávím chvilku) a jet na dvě noci do centra velkého města plného místních i cizích lidí a permanentně bojovat s chutí celá se naložit do anticovidu. Stejné pocity jsem prožívala i před týdnem v Praze, a to jsem tam jenom přestupovala z jednoho vlaku do druhého. Nope, thanks.

• Na to kafe jsem si zajela, po prakticky dvou měsících. Kromě zásoby svíček na pálení (v Naně měli konečně mou milovanou cranberry marshmallow, tak radši rovnou udělal zásobu i Ježíšek) mi Míša přivezla Laurenta (kterého už jste měli možnost vidět) a samozřejmě nové čtivo. A taky jsem dostala boží dáreček k svátku (na který jsem úspěšně stačila zapomenout, že ho tenhle měsíc mám, hups ^^") - hubovač s dýňovým kořením. *-* Jsem prostě ready na podzim. 🎃
Pořád se ale cítím letně (ono to ostatně v těch teplotách ani jinak nejde :'D). Tak letně, jako když jsem byla malá a jeli jsme se s tátou, který už byl osoba šunkově výdělečně činná, koupat na zatopený důl v podhůří, abychom se vrátili navečer, když už byla mamka doma z práce a přivítala nás vůně slaného cuketového nákypu (když budete hledat, najdete tu na něj i recept), který mám dodnes nesmazatelně spojený právě s létem a kterým jsem se vesele cpala i ve svém spratkovském období, kdy jsem nežrala prakticky nic (a to už je co říct).

Stejnou vůni čichám právě teď, když píšu, protože dozlatova pečený cuketový nákyp se právě chladí na lince v kuchyni, aby byl jenom takový vlahý. Takový je totiž nejlepší. Už asi potřetí si prolistovávám Jedno obyčejný léto a cítím se tak prázdninově, že už to víc snad ani nejde.

Komentáře

  1. To je hrozná škoda že nakonec nedojedeš já se na tebe hrozně těšila. Ale chápu že za téhle situace, člověk nechce ohrožovat blízké. Jinak z toho vedra už mě taky šibe a kytkám taky už jsem přestěhovala na druhý dvorek do stínu kde jsme i já :D slunečník závídíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mě to mrzí, ale ať jsem na to koukala z kterýkoliv strany, negativa furt převažovala nad pozitivama a v týhle době asi fakt nemá smysl něco za každou cenu lámat přes koleno. :( Však to ale není konec světa, vyjde to jindy. :) On je takovej docela mrňavej, ale pro voskovky, aby na ně nepražilo, dobrej. :D

      Vymazat
    2. V pohodě :) tak nám to vyjde jindy.

      Vymazat
  2. Taky jsem si tenhle víkend to Jedno obyčejný léto přečetla znovu. Ono na to bylo přesně počasí i doba; k nám o prázdninách touhle dobou jezdí šla mámina kamarádka a její dcery a to vždycky bývalý ty opravdový prázdniny, kdy jsme si stavěli bunkry a strašidelnou stezku a spali jsme ve stanu a byli jsme venku do noci a nikdo se nestaral o čas. A potom nás začala víc bavit poradna v bravíčku než strašidelný stezky, podobně jako v tom komiksu, tak jsem si to tím všechno připomněla. I s tou melancholickou atmosférou. Ta byla na tom komiksu skvostná.
    Což mi připomíná, že ti někdy musím půjčit Are you listening?, co jsem četla nedávno. To je sice úplně jiný, ale stopro se ti to bude líbit. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo! Ten pomalu přicházející konec dětství to vykresluje naprosto dokonale.
      Hodila jsem na to očko a myslím, že to bude něco pro mě. 😎

      Vymazat
  3. Ty 30tky přes den mi tedy dávají zabrat někdy. V červenci nic a ted to začíná. Hlásí to ještě minimálně týden u nás.
    Tou fotkou z kavárny jsi mi připomněla, že se u nás otevírala u nás nová kavárna a že bych jí mohla jít taky konečně navštívit. Prý tam mají plno dobrot a já dobroty ráda :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc mi tady nemaluj, napiš komentář a upaluj! 🎀

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas