Z mé skromné queer knihovničky vol. 2

Jelikož první článek už hlásí plnou kapacitu, ale příval knížek ani zdaleka nekončí, je na čase jeho pokračování, aby bylo pořád co aktualizovat. ;)


×××

Co když jsme to my


Čekala jsem klasickou tak trochu klišoidní slaďárnu, ke které to upřímně mělo ze začátku docela nakročeno ... a dostala jsem v podstatě takovou dost hořkosladkou letní romanci, i když rozhodně ne tak zdrcující, jako Call Me By Your Name. Letní romanci, u které bych především jednu z hlavních postav střídavě profackovala, aby se přestala chovat jako hysterický debil (jo, Arthure, sice za to nejspíš mohlo i to tvoje ADHD, ale koukám se na tebe), ale u které jsem se taky zasmála (Dylanovo hlášky ftw) a bavilo mě to číst, i když se rozhodně nepovažuji za fanouška muzikálů a Broadwaye celkově (shrnula bych to tak, že Hamiltona jsem pod přinucením slyšela jednou, a ... not my jam ¯\_(ツ)_/¯). Nepřikláním se tedy ani k té skupině, která bude óchat, jak je to sladké (protože ne, není, a už vůbec ne takhle nekriticky), ani k té, která bude prskat nad tím, že je to unhlealthy relationship jak prase (protože všechno nemůže být jen duhy a jednorožci, obzvlášť, když jste puberťáci a znáte se vlastně jen pár týdnů), stejně tak se nehodlám zamotávat do otázky reálnosti příběhu, to nechám na každém z vás. Zůstávám zkrátka ráda, že jsem měla možnost si to přečíst. :)

×××

Here's to Us


Může mít hořkosladká letní romance nakonec přeci jenom happy ending a dočkáme se nakonec přeci jenom té klasické tak trochu klišoidní slaďárny? Tolik otázek! Na které vám ale nehodlám dopovědět, hezky si to přečtěte sami v originále nebo si počkejte, až (nebo spíš jestli?) to tu vyjde v překladu. :D Celé se to odehrává o dva roky později, takže hlavní postavy už nejsou až taková pubertální telátka (yay!) a Dylanovy hlášky jsou pořád stejně perfektní. Osobně to považuji za takový pěkný knižní výlet do New Yorku a solidní uzavření. ;)

×××

Before We Disappear


Kombinace The PrestigeNow You See Me s velmi silnými The Night Circus vajby, to vše na Expu v Seattlu začátku 20. století? O ANO, prosím! Téma iluzí a iluzionistů mám obecně velmi ráda (ale to už asi vyplynulo jen z těch přirovnání, že :D), takže na tuhle knížku jsem měla zálusk prakticky hned, jak vyšla, možná i ještě o chlup předtím ... a můžu říct, že splnila všechna má očekávání a fakt mi dělalo problémy vůbec se od ní odtrhnout. *-* I když, trochu mě chvílemi zaráželo, jestli by v roce 1909 byli všichni tak supporting a tolerating (obávám se, že ani omylem, ani v téhle branži), ale co, je to především fantasy, i když založené na nějakých těch reálných historických událostech a věcech, tak proč si tím kazit celkový dojem. :'3

×××

Mortal Follies


- Soon -

×××

Release


Četlo se to moc pěkně, ale nejsem si jistá, jestli mi tam úplně sedla ta vedlejší fantasy linka, která mi upřímně přišla tak trochu nadbytečná a dost mimo mísu (obzvlášť s tím vším zmiňovaným pervitinem a perníkovými chaloupkami u jezera to bylo takové trošičku tripovité ^^"). Mnohem radši bych četla víc o nejdelším a zároveň zásadním Adamově dni, jednak pro ten krásný vypravěčský styl a jednak pro všechna ta témata (americké církve jsou v tomhle směru vděčným odvětvím, opět jsem si div neklepala na čelo, protože to pokrytectví prostě nedokážu pochopit). Je to zkrátka taková fajn jednohubka, minimálně z poloviny ... ale třeba někdo dokáže najít nějaký hlubší a zásadnější smysl i v té druhé. ;)

×××

They Both Die at the End


Četla jsem na to tolik protichůdných názorů, že jsem byla dost zvědavá, na kterou stranu se nakonec přikloním … že z toho budu mít až takovou krizi, to jsem úplně nečekala (ačkoliv, ono je to dost jasné už z názvu samotného, že ^^") Je to strašně zvláštní knížka, dost melancholická, ještě víc hořká, než sladká, a věřím, že ne každému sedne. Ve mně ale zanechala hodně silný dojem (třeba ta scéna na hřbitově, z té mě až zamrazilo), i když jsem si ze začátku vůbec nebyla jistá, čeho se mi vlastně dostane. A řeknu na rovinu, že svět, ve kterém se můžete z telefonátu po půlnoci dozvědět, že tenhle den bude váš poslední, mi přijde neuvěřitelně děsivý a nevím, jestli bych v něm chtěla žít. :'D A těm lidem polemizujícím o realističnosti a toho, že se během pár hodin nemůžete do někoho zamilovat ... když víte, že v následujících hodinách můžete prakticky kdykoliv zemřít (a nakonec zemřete), možné je všechno. Člověku se asi trochu změní pohled na to, kolik věcí bral jako naprosté samozřejmosti.

×××

The First to Die at the End


Tak tenhle prequel odehrávající se na samém začátku, tedy během prvního dne prvního půlnočního telefonátu oznamujícího, že následujících 24 hodin (nebo i méně) bude na tomto světě vašich posledních, byl snad ještě víc rozkládací než They Both Die at the End (a to už je co říct!). Jen s tím rozdílem, že tady už jsem věděla, do čeho jdu, a mohla se předem dostatečně psychicky připravit. :') Rozbije vám to srdéčko (aneb trochu více depresivní a melancholičtější knižní výlet po New Yorku než Co když jsme to my a spol.), ale stojí to za přečtení, všema deseti.

×××

Boyfriend Material


- Soon -

×××

Husband Material


- Soon -

×××

Red, White & Royal Blue


Asi je zase nejvyšší čas přestat číst názory ostatních lidí, protože já osobně jsem si zakázanou romanci mezi synem americké prezidentky a britským princem velice, a to jako že opravdu velice užívala (A nejen proto, že jsem až v průběhu čtení zjistila, že se nejedná dle mého předpokladu o YA, nýbrž o NA … a asi všichni víme, že to pro knížku znamená mnohem větší HLOUBKU. 8D Pardon, bylo to silnější než já :D Takže i v tomto ohledu jsem byla víc než spokojená). Vlastně jediné, co mě nějak víc zaráželo, byl slovník většiny postav, které bych především od prezidentky, senátorů, politiků a celkově zralých dospělých osob nečekala a které si tím tak trochu podkopávají důvěryhodnost a uvěřitelnost (ano, uznávám, jsou to Američani, případně s mexickými kořeny, ale to jim přece nedává důvod vyjadřovat se hůř jak dlaždič). Jinak mě to bavilo fakt hodně moc a silně uvažuji o tom, že až tady vyjde česky (a že by měla), pořídím si její hmotný exemplář jako součást knihovničky … a fakt ne jenom proto, že je růžová. :3

×××

One Last Stop


Tohle NA (ano, tady už jsem věděla a šla do toho s vědomím, že to fakt není YA :D) je v podstatě tak trochu queer Kate & Leopold, ale stejně jako Red, White & Royal Blue je to vtipné, chytré a čte se to prakticky samo. Autorka má (kromě vypravěčského stylu, který je mi velmi milý) velký cit pro vytvoření atmosféry a reálií (tady vám například poskytne náhled na situaci LGBT komunity v USA během sedmdesátých let, takže na člověka fakt dýchne atmosféra New Yorku (ne že bych v něm někdy byla, ale taková ta velkoměstská atmoška, chápeme se) ... a opět to má strašně pěknou obálku. :3 Pokud vás bavilo Red, White & Royal Blue, myslím si, že tohle vás bude bavit taky. :3

×××

I Kissed Shara Wheeler


Já mám prostě fakt ráda autorčin styl (tohle je ostatně už třetí knížka, kterou jsem od ní četla), kdyby nic jiného, tak už jenom to, že dokáže zakomponovat vždycky hned několik reprezentací bez toho, aby by to působilo křečovitě nebo jako Pokémoni, které musíte chytit všechny (s čímž se bohužel setkávám u spousty knížek s LGBT tematikou a upřímně to působí jak pěst na oko). Tohle je první YA a s úlevou musím konstatovat, že si ve čtivosti, vtipnosti a chytrosti s Red, White & Royal Blue a The Last Stop nezadá (a opět má strašně hezkou obálku!). Už jsem tu jednou zmiňovala, že autorka má velký cit pro vytvoření atmosféry ... a tady na vás ten konec střední doslova dny před maturitou fakt dýchne, možná až trochu nostalgicky. :3

×××

I Wish You All the Best


Má první knížka s tématikou nonbinary … a fakt skvělá. Až mi z toho bylo zase jednou úzko, že se fakt ještě najdou lidé schopní vyhodit vlastní dítě z domova jenom proto, že nespadá do nějaké škatulky (a Bůh to tak pro něj nechtěl, lol. *facepalm* Opět jsem si uvědomila, jak strašně debilní je ten typ amerických otců vyžadujících odpovědi ve stylu "Yes, sir" a jak strašně moc mě sere :'D) Prostě family issues jak prase, hledání vlastní identity, velmi realisticky zpracované téma úzkosti a deprese, a boží hlavní postavy, to všechno zpracované tak, že jsem ji měla zhltnutou prakticky za dva dny. Pravda, chvílemi se to nečte úplně lehce (upřímně, ta vyjmenovaná témata nekřičí úplně duhami a jednorožci, že). Přesto je to ve výsledku knížka, která dokáže i zahřát na srdci.

×××

The Ghosts We Keep


- Soon -

×××

Mooncakes


Velice cute komiksová jednohubka plná čarodějnic, vlkodlaků, duchů a jiných magických tvorů, která se dokonale hodí na podzimní halloweenské bubučtení. Sama jsem ji sice četla na jaře, ale to neznamená, že si třeba některé období kolem Halloweenu nedám re-reading, že. ;) Je to krásně barevné a fakt miloučké. :3

×××

Laura Dean Keeps Breaking Up With Me


Další komiksová jednohubka, která krásně (i když se v tomhle případě to slovo nepoužívá úplně skvěle) ukazuje toxické vztahy a ten neustálý kolotoč kolem nich, ze kterého je tak těžké se vyprostit (Laura Dean je opravdu hrozný, hrozný člověk). Rozhodně to není cute jako třeba Mooncakes, spíš takový ten teenage angst, ale i ten je třeba, obzvlášť, když se řeší ne úplně sluníčková témata. A rozhodně je to fakt krásně nakreslené, o tom žádná.

×××

Cold


Všechno, co jsem zatím od Mariko Tamaki četla, má takový specifický hořko-smutný nádech ... a ani Cold není výjimkou. Poměrně kraťoučká záležitost dost navozující podobný feel jako The Lovely Bones, která ale podle mě utekla až moc rychle a zasloužila by si víc rozvést, pak by ten dopad byl hlubší. A i když mám pocit, že autorce formát grafických románů přeci jenom sedí o chlup víc, jsem ráda, že jsem se dostala i k téhle jednohubce.

×××

Dám ti slunce


Tohle byla tak strašně zvláštní, a tak strašně krásná knížka. :‘3 Hlavně tedy Noahovy části a jeho vnímání světa, to bylo vážně kouzelné, k Jude jsem si musela hledat cestu podstatně déle (to jméno je asi tak trochu prokleté, což? ^^“) Hledání svých ztracených druhých poloviček, ať už v romantickém nebo rodinném smyslu, to vše ve střídajících se úhlech pohledů obou dvojčat, ovšem v různých časových rovinách. Jsem si téměř jistá, že styl, jakým je knížka napsaná (aneb postupné skládání a zapadání jednotlivých dílků do sebe), nesedne každému. Osobně jsem z toho ale měla dost podobné pocity jako z Ariho a Danteho a jsem fakt hrozně ráda, že jsem si ji díky Gabče mohla konečně přečíst.

×××

Love Is for Losers


Tahle de facto pořád ještě téměř čerstvá novinka (původně jsem si ji chtěla vypůjčit, ale nakonec jsem nevydržela a vypirátila, v češtině by snad měla vyjít někdy koncem dubna) prý má být ideální pro fandy Sex Education a Bridget Jonesové ... a jak většinou na podobná doporučení fakt nedávám (protože jsou často fakt úplně mimo mísu), v tomhle případě se trefili fakt dokonale. Je to fakt milé, vtipné, britsky kousavé (což já fakt můžu, a hlavní hrdinka je v tom fakt hodně zběhlá :D), se spoustou parádních postav, a forma deníku tomu taky víc než sedí. A obzvlášť v téhle hrozné době je to vysloveně pohlazení po duši. :3

×××

Cool for the Summer


Jakkoliv klišovité nebo slaďákovité to může být, tak mě osobně se tenhle příběh holky, která konečně získala to, co chtěla (aka nejvíc cool týpka na škole, za kterým pálí už léta letoucí), ale bohužel to přišlo až po létě, během kterého zjistila, že by mohla chtít něco jiného (aneb slečnu, se kterou strávila léto, sblížila se s ní a tak nějak se smířila s tím, že už ji nikdy neuvidí, dokud se s novým školním rokem neobjevila na stejné škole), bavil. Je to taková jednohubka, která v podstatě nepřináší žádná vysloveně kulervoucí témata, nýbrž de facto milostný trojúhelník, ale i takové oddechovky jsou občas potřeba. A zrovna na přelom jara a léta je to čtení vysloveně ideální.

×××

Neanderthal Opens the Door to the Universe


- Soon -

×××

She's Too Pretty to Burn


Na to, že je to YA, je tahle knížka docela solidní maso (namátkou týrání zvířat, smrt dítěte ... vražda je z toho asi ten nejslabší čajíček, a to už o něčem vypovídá) ... se spoustou, spoustou ohně a žhářství, jak už ostatně napovídá jak název, tak obálka (pracovně jsem ji nazývala "Škoda ji zapálit"). A i když jsem do toho upřímně prvotně šla hlavně kvůli ní (růžové vlasy jsou magnet), nelituji, protože označení sapphic Picture of Dorian Gray si zaslouží. Svět umělců a umění, které není vždycky tak úplně legální (věřím, že třeba jako seriál by to bylo aesthetically pleasing obdobným způsobem, jakým byl Hannibal), nehledě na to, že u všech tří hlavních postav jsou ty rysy Basila, Henryho i Doriana opravdu znát (úmyslně nebudu konkretizovat, někdo by to mohl brát jako spoiler). A upřímně, zrovna žánr psychologického thrilleru je u tepločtení docela fajn změna. ;)

×××

Trouble Girls


Potom, co jsem viděla Promising Young Woman, jsem měla chuť na něco, co dokáže trochu víc vystrčit růžky, jestli mi rozumíte ... takže knížka o dvou nejkách/přítelkyních, které probodnou prasáka, který se jednu z nich pokusí znásilnit, a vydávají se na útěk americkým jihozápadem, byla docela jasná volba. V podstatě tak trochu moderní queer Thelma & Louise, jen s ještě větším důrazem na feminismus, misogynii, #MeToo a rape culture obecně. Není to úplně růžové čtení, ale sálá z toho taková ta specifická girl power energie a tenhle neočekávaně protáhlejší road trip převážně po takovém tom typickém americkém buranově, kde stále visí konfederační vlajky a kde nikdo nechápe, proč to fakt není k, je sakra jízda, kterou jsem si užila od začátku až do konce.

×××

Tamařino souhvězdí


Nejen, že má Tamařino souhvězdí nádhernou obálku, celá knížka je nádherná, i když takovým hořkosladkým způsobem. Coming-of-age příběh ukazující, že často nejvíc litujeme toho, co jsme se neodhodlali udělat nebo změnit, protože jsme měli strach, o tom, že bychom měli žít především pro sebe a ne se jenom snažit plnit očekávání druhých. Ale také o tom, jak jedno osudové setkání a několik následujících měsíců dokáže člověku změnit celý život, i když třeba trochu jiným způsobem, než jsme čekali a chtěli. Tenhle příběh plný silných slov a myšlenek mě vzal za srdce, i když už jsem de facto ve stejné věkové kategorii jako Tamara (trošičku mě to děsí, ale o to teď nejde). A jsem si téměř stoprocentně jistá, že být o deset let mladší a tedy ve stejné věkové kategorii jako Liv, milovala bych ho ještě víc. Stojí za to, všemi deseti. I proto, že láska dvou žen není zdaleka to jediné, kolem čeho se točí. A v neposlední řadě proto, že takhle silný příběh jsme schopni vyprodukovat i v našich luzích a hájích. :'3

×××

Vůně citrónu


Přiznávám se, že jsem měla trošičku strach, ale ta obálka se mi líbila tak moc, že jsem to riskla ... a nelituji. Sice mě to nevzalo tolik za srdce, jako Tamařino souhvězdí, ale knížka je to fajnová a moc pěkně četla. Líbilo se mi i to, že úhlu pohledu každé z hrdinek je věnovaná jedna půlka knížky a postupně se tak začínají vyplňovat všechna slepá místa a zapadat do sebe jednotlivé dílky (i když tedy musím přiznat, že druhá půlka z pohledu Sam se mi líbila víc, Alison byla v první půlce dost často na facku). Závěr byl na můj vkus hrozně uspěchaný, což mi vadilo hlavně v tom, že kvůli tomu ten hlavní kostlivec ve skříni v podstatě tak nějak vyšuměl. Ale jak říkám, očekávání jsem neměla prakticky žádná, a byla jsem mile překvapena. :3

×××

Vůně inkoustu


Když jsem u Vůně citrónu psala, že mě nevzala za srdce tolik jako Tamařino souhvězdí, tak u Vůně inkoustu už to s naprosto klidným svědomím říct můžu. Je to fakt nádherná knížka (a to nejen vizuálně, ale je fakt, že ty obálky se v tomhle případě opravdu povedly), která celý ten příběh posunula na úplně nový level (i tím, že to, co mě na první knížce trochu štvalo, už se tady podařilo eliminovat). A já jsem fakt ráda, že jsem se nakonec rozhoupala si ho pořídit, nelituji.

×××

Všechny barvy duhy


Tahle knížka je nepopiratelně krásná už jenom fyzicky - barevná ořízka, ilustrace, atd. atd. Na rovinu přiznávám, že ohledně obsahu jsem měla trochu strach, ale ve výsledku musím konstatovat, že tahle sbírka povídek se povedla. Není to všechno růžové, některé jsou ve své podstatě vlastně dost smutné, a samozřejmě, každému nesedne úplně všechno (osobně můžu říct o jedné jediné, že se mi nelíbila a přišla mi úplně mimo mísu, zbytek byl fajn nebo víc než fajn). A fakt hrozně velkou radost mi udělalo to, že se celá jedna povídka točí kolem asexuality, o které se jinak zas až tak moc nemluví. Takové knížky jsou stále potřeba a jsem ráda, že vycházejí i u nás, nejen překlady, ale původní.

×××

Cemetery Boys


Kdyby na mě nevykoukla jako součást vánočního dárku, asi bych se k ní dostala až mnohem, mnohem později. A byla by to sakramentská škoda, protože kromě toho, že je prostě vizuálně krásná, má tahle duhová paranormální romance snad všechno, co bych od ní mohla chtít. *-* Duchové, hřbitovy, latinsko-americký folklór a Día de los Muertos, který mi už jenom svým konceptem (v podstatě dvoudenní barvami a jídlem hýřící party na vyzdobeném hřbitově se svými mrtvými, to prostě chcete) přijde jako jedna z nejhezčích variant Dušiček, tady navíc v ještě o chlup magičtější formě ... musím říct, že se mi Míša fakt trefila do vkusu. Možná lehce morbidní, ale hrozně pěkné. ♥

×××

Café Con Lychee


Mohla jsem to tušit už tehdy, když jsem poprvé viděla obálku, ale tahle knížka u mě celou dobu vyvolávala ale fakt akutní chuť na bubble tea (a že jsem se ho svého času něco nachlastala a rozhodně nejen pro estetické účely) a nějakou ňaminu ... k čertu s knížkami plnými jídla, u kterých budete mít permanentně hlad! :'D Pokud si k tomu ale tedy vezmete něco dobrého na zub, je to vážně velmi milá a čtivá enemies-to-lovers záležitost diverzní tak, že víc už to snad ani nejde. A co si budeme, prostředí konkurenčních kaváren je zase něco trochu nového a osvěžujícího. :3

×××

The Lesbiana's Guide to Catholic School


Za prvé - krásně barevná obálka. Za druhé - fajnová hrdinka. Za třetí - cílený katolický bullshit. Za čtvrté - (nejen, ale hlavně) mexická kultura. A za páté - i když nemusí přinášet nějaké zcela nové a nekonvenční téma, je to fakt hodně čtivé a celkově velmi milé a příjemné čtení, které vám uteče jako voda. A právě i takové oddechovky (i když témata jako homofobie, rasismus, sebe přijetí, duševní zdraví nebo kulturní a sociální rozdíly rozhodně nechci nijak zlehčovat), kdy nakonec kouzelně všechno dobře dopadne, jsou prostě občas potřeba. :3

×××

Felix Ever After


- Soon -

×××

Out of the Blue


Nonbinary merfolk (protože v oceánu se zkrátka řeší důležitější věci než to, co má kdo mezi nohama, yay!), hlavní hrdina, který tak úplně nespadá do škatulky štíhlých bišíků, a duhová romance? Oh, gimme! *A* Chvílemi jsem z toho měla (hlavně co do atmosféry) takový hodně podobný pocit jako z Co když jsme to my (jen tedy Broadway a muzikály tady zastupuje Hollywood a rom-comy), v podstatě je to taky taková (obzvlášť čím víc se blížíte konci) trochu hořkosladká letní romance (takže na červen prakticky dokonalá, co si budeme), která je taková milá a funny, že u ní fakt hrozně moc chcete, aby to prostě nějakým zázrakem šlo, i když hluboko uvnitř víte, že takovým způsobem, jakým byste chtěli, to stejně nepůjde ... :'3

×××

The Gentleman's Guide to Vice and Virtue


Mám pocit, že v tomhle žánru platí tak trochu za klasiku, takže jsem ráda, že si Ježíšek pamatoval a přinesl, protože teď můžu konečně říct, že alespoň za mě za ni platí právem. Je to vlastně tak trochu knižní road movie po Evropě 18. století (z Anglie do Paříže, Marseilles, Barcelony, Benátek až na Santorini ... a takové ty dobové detaily, jako je třeba oblečení nebo politika, které vám krásně dokreslí dobovou atmosféru, ty já můžu >:3), která kromě toho, že začne být i pořádně dobrodružná, řeší i spoustu témat, jako je postavení žen ve společnosti, emancipace, rasová segregace a jakákoliv jiná orientace než heterosexuální, a způsob, jakým se na ně během 18. století nahlíželo (asi si všichni dokážeme představit jak, že). Hlavní trojlístek je skvělý, líbí se mi, že každý z nich se musí potýkat s nějakým tím dobovým společenským nešvarem (Felicity sloupávající desky z pitomých zamilovaných románů, aby si do nich mohla dávat medicínské knížky, je lajf, chlapci jsou prostě skořicové rolky) a na Montyho by si myslím byl neskonale hrdý i sám Oscar Wilde, takže asi tak ... je to zkrátka velice ňufaté. ♥

×××

In Deeper Waters


Jelikož teď tak trochu frčím na pirátské vlně (kdyby to náhodou někomu uniklo, ale nemyslím si, hehe), byla to pro mě prakticky jasná volba. No, pirátů je tam nakonec fakt poskrovnu a místo gay pirate adventure se to celé točí spíš kolem té fantasy stránky ... a na můj vkus až moc instalove. :'D Nicméně, prostředí lodí a moře je fajn (obzvlášť, když je venku vedro jak v pr ...) a jako taková oddechová jednohubka (fakt by tomu prospělo tak o sto stran víc, takhle to nejde úplně do hloubky a v podstatě to prostě jen tak prolítne kolem, což je škoda) je to takové nenáročné čtení. ;)

×××

So This Is Ever After


Tak tohle byla vážně sranda, která mě bavila nesrovnatelně víc než autorova prvotina výše (a pokud se vám. Krásně si to bere na paškál všechna ta The Chosen One klišé (aneb co se děje poté, co se těm teen vyvoleným z proroctví konečně podaří zabít zlosyna ... ono to ani s tím vyvolením není úplný med :D), občas je to trochu praštěné, ale zase hrozně milé a fakt se u toho zasmějete. :D A za mě tomu vyhovuje i ten jednohubkový formát, díky kterému všechno pěkně odsýpá a není čas na nějaké moc velké okecávky okolo. ;) A král se jménem začínajícím na A a mág se jménem začínajícím na M, hmmm hmmm, kde už jsem to jenom slyšela ... :D

×××

Spell Bound


Tak tahle knížka se mi ze všech, co jsem od autora už přečetla, líbila úplně nejvíc (a ne, není to jenom tím, že má strašně boží cool obálku). Má to zajímavý magický systém (s čerpáním magie z ley lines jsem se myslím ještě nesetkala) a velkou hromadu těch nejklasičtějších romantických tropes (slow-burn, v podstatě enemies-to-lovers, grumpy x sunshine, one bed, a možná by se toho našlo ještě víc), které ale společně fungují a nepůsobí to nijak kýčovitě. Celé je to prostě taková hrozně milá magická found family duhová romantika, která mě hrozně bavila číst. :3

×××

Otherworldly


Hrozně se mi líbí, jak je u autora s každou další knihou vidět, že je to pořád lepší a lepší. :3 Found family, větší než malé množství magie a celkově not natural lore (Smlouvy uzavírané na křižovatkách? Yesss, please) a duha nad tím vším ... jo, hrozně mě to bavilo a v podstatě mě to vyvedlo z menší čtecí krize, takže win-win. Takže doufám, že za rok se zas dočkám něčeho obdobně ňufatého. ♥

×××

The Coldest Touch


Myslím, že pubertální období paranormálních romantik mezi teenagery a lá Twilight už jsem vážně dávno prošvihla a tahle knížka mě v tom utvrdila. :D Ovšem pokud je takový typ literatury přesně váš jam, tak si tuhle knížku budete užívat mnohem víc, protože v podstatě není špatná. Jen to úplně nebyl můj šálek čaje.

×××

Youngblood


Upíří spiknutí™ jsem začala vlastně tak nějak číst pro ty šílené hejty na Goodreads ... big surprise, kdo by jenom byl býval očekával, že stovky let staří upíři žijící v době kolonialismu nebo války Severu proti Jihu budou ze značné části privilegovaní, elitářští, rasističtí a homofobní pipíčci? Podle reakcí asi méně lidí, než bych očekávala. Neříkám, že je ta knížka dokonalá a že jsem s ničím neměla problém (třeba hlavní hrdinku bych většinu času s obrovskou radostí pořádně propleskla, boo you whore), ale premisa toho světa mi přišla dost zajímavá a to drama a intriky exkluzivní soukromé akademie pro mladou upíří elitu (nebo spíš jelita?) mě prostě bavilo číst, tečka.

×××

The House in the Cerulean Sea


Tohle je zcela upřímně jedna z absolutně nejkrásnějších knížek, které jsem kdy za svůj život četla. :'333 Perfektní humor, found family trope, perfektní postavy (hlavně magická děťátka ♥) a stejně hřejivý pocit v duši jako před úplným finále Our Flag Means Death (ne, ty dvě spolu nijak nesouvisí, ale ten výsledný pocit másla pomalu se rozpouštějícího se útrobách byl prakticky identický, a taky konečně zase nějaká romantika, kde nefigurují puberťáci nebo prostě úplní mlaďoši :'3). Vážně mě to chytlo za srdce a miluju, miluju, MILUJU. ♥♥♥

×××

Somewhere Beyond the Sea


- Soon -

×××

Under the Whispering Door


Asi začínám mít pro autorovy magicky realistické dospělácké (víme, jak to myslím, žádné prasárničky, ano) knížky trošičku slabost, protože tohle bylo zase naprosto perfektní, se všemi těmi věcmi, které jsem zmiňovala už výše (tedy humor, postavy a found family trope). Vážně bych nečekala, že mě knížka točící se prakticky převážně kolem smrti a přechodu na druhý břeh takovým způsobem zahřeje u srdce. :'333 Doporučuji všemi deseti. ♥

×××

In the Lives of Puppets


Robotická variace Pinocchia? Lehce sadistický zdravotní robot jménem Nurse Ratched? (geniální, prostě geniální ... I see what you did there, you beautiful human being) Lidsko-robotická found family? A strašně krásný příběh o hledání a nacházení lidskosti, ačkoliv se v něm už lidstvo prakticky nevyskytuje?  M I L U J U to, strašně moc. ♥ Fakt se modlím za další knížku v tomhle duchu, protože z každé z nich jsem nadšená pořád víc a víc. :'3

×××

Legends & Lattes


Proč by nemohla barbarka pověsit svůj meč na hřebík (doslova) a s ním i svou epickou násilnou minulost a společně se sukubou si založit kavárnu? I když to nebude úplně snadné, protože většina lidí a dalších bytostí netuší, co to vlastně káva je? Tohle bylo něco TAK hrozně milého ... jen to tedy ve mě vyvolalo nezvladatelnou chuť na skořicové šneky a další sladké pečivo (které jsem samozřejmě neměla po ruce, daaamn). Feel-good fantasy vonící po dobré kávě je prostě něco, co ve svém životě potřebujete, protože vás to neuvěřitelně pohladí po duši. ♥

×××

Bookshops & Bonedust


Jelikož se jedná o prequel Legends & Lattes, znovu se setkáváme s barbarkou Viv, ovšem mladší a prakticky na počátku své životní cesty. A opět se jedná o hrozně milé feel-good fantasy, u kterého opět budete mít hroznou chuť na nějaké to sladké pečivo. Jen tu vůni čerstvě uvařené dobré kávy v tomto případě střídá vůně knížek a slaného mořského vzduchu. Pokud se vám Legends & Lattes líbilo, tohle ve svém životě potřebujete také. :3

×××

Gwen & Art Are Not in Love


- Soon -

×××

Afterlove


- Soon -

×××

The Dead and the Dark


- Soon -

×××

The Taking of Jake Livingston


- Soon -

×××

Indestructible Object


- Soon -

×××

Orpheus Girl


- Soon -

×××

Ziggy, Stardust & Me


- Soon -

×××

When You Call My Name


Opět New York, ovšem tentokrát v průběhu roku 1990, takže vzhledem k zaměření článku a knížky je asi jasné, která čtyři (případně tři) písmenka tady budou hrát hlavní roli ... a co si budeme, ona je to v podstatě fakt dost velká depka. :'D Ale i tak jsou i tyhle depky občas potřeba, aby se na (ne až tak vzdálenou, pořád je to rok, ve kterém jsem se narodila) minulost nezapomínalo a aby se už pokud možno neopakovala.

×××

Doufám, že i tohle pokráčko bude alespoň trochu inspirativní, nebo alespoň padne na úrodnou půdu.

Komentáře

  1. Jsem ráda, že jsem se s Cemetery Boys fakt trefila. Sama se na ní moc těším. Myslím, že se k ní dostanu až vyjde u Yoli v překladu.

    A pak mám ještě jeden duhový tip, který tady na seznamu nemáš 😁😀, takže je šance, že mám vymyšlené další Vánoce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono toho bude určitě víc, co jsem ještě nečetla a třeba o tom ani nevim. 😁 Tak snad překlad bude stát za to, v poslední době mám z toho, když má něco vyjít v češtině, spíš zase obavy než radost. 😅

      Vymazat
    2. Jo, to si říkám 😁😀 tak vzhledem k tomu, že mám tipy teď 2 tak je šance, že to do té doby nepřečteš 😀

      Vymazat
    3. No jo, to asi ne, nechávám si to většinou na červen nebo únor. :D

      Vymazat
  2. Red, White & Royal Blue to byla vánoční láska. Jinak zapisuju ostatní, protože Nessa mám ráda tak a u Acimana jsem ani netušila že ještě něco napsal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to snad i někdy nedávno vyšlo v češtině (Aciman), takže v knihovně by to mohli mít.

      Vymazat

Okomentovat

Moc mi tady nemaluj, napiš komentář a upaluj! 🎀

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas