Léto chycené ve sklenici

Vzhledem k tomu už několik let trvajícímu suchu, které letos vygradovalo, zahrada většinu času připomíná spíš poušť. Řep je letos v záhonu pár, jahod jen tak na ukázku, aby se neřeklo, třešně se daly spočítat na prstech ruky, meruňky pro jistotu opadaly. Jakž takž bylo alespoň višní (ty ještě čekají na zpracování v mrazáku) a broskví, sice malých, ale o to sladších. Ovšem jestli se něčeho letos urodilo fakt hodně, tak jsou to švestky. V neděli jsem česala jak divá (a stihla to jen tak tak před solidním bourákem), včera se vařila marmeláda, dneska chutney, zítra se bude matlat a péct rýžový nákyp a v pátek kynutý koláč (plus někdy v dohledné době švestkovo-perníková bábovka, což je taky dokonalost). Nehledě na to, že už jsem na němčinu jednou nesla pytlík a zítra nesu zas, tentokrát na směnu za domácí hrušky. Kromě toho už druhým dnem bytem voněla skořice a hřebíček a stojím si za tím, že v každé zavařené skleničce se schovává uchovaný kousek léta.




Osobně už ale létu tak trochu mávám kapesníčkem na rozloučenou a vyklízím pole pro babí léto, kdy už jsou rána chladná (odškrtnuto), stmívat se večer začíná dřív a dřív (odškrtnuto), slunce hřeje, ale už nepálí (odškrtnuto, DÍKYBOHU) a kdy už se nemůžete dočkat, až se začátkem září začnete pálit voňavou svíčku ve skle (začínám s hruškovou a už se na ní těším 🍐) a pomalu měnit výzdobu do těch správných zemitých podzimních odstínů. Za ty roky už jsem si přišla na to, že helouvínit už od začátku září nemá smysl, protože ten samotný Halloween v tom pak úplně zapadne. Důležitý je pomalý rozjezd.

Ale vzhledem k tomu, že jsem si dneska úspěšně pořídila první letošní pěkně rostlé hokkaido, myslím, že ten příchod září přeci jenom přivítám dýňovou polévkou. Abych zjistila, jestli jsem ji ještě nezapomněla, víte co.

Komentáře

  1. Ve mně se závan podzimu definitivně usídlil s kotrčovou polévkou. V jeden den vyrostlo strašně moc hub, to jsem našla ty hřiby, co jsem fotila a donesla je babičce. Ta s dědou hned vyrazila na houby a našli oooobří kotrč. A protože nejlepší kotrčovku umí jenom naše máma, tak se jí ujala a nadělala kotel, který pak rozdala nám všem.
    No a jak jsem ji poprvý zacítila, tak už se toho podzimu nešlo zbavit.

    OdpovědětVymazat
  2. Na ten pomalý před Haloweenský se hrozně těším ,ale ještě mám pořád hrozně letní náladu, kterou bych ještě chvíli chtěla. Tady taky bylo hodně švestek a hrozně špendlíků těch letos je jak blázen. Jinak recept na bábovku vypadá fakt dobře.

    OdpovědětVymazat
  3. Nám se letos ovoce a zeleniny neurodilo skoro žádné. :( Zato mšic se tu urodilo pár milard, všechno zničily. >_<
    Nejvíce jsme měli borůvek (ty velké "kanadské"), rybízu méně (ale máme jen dva mini keře, ještě nedorostly, takže to bylo tím), hrách mi taky letos jakž takž vyšel. :)
    Ale jablka a hrušky letos žádné, švestek tak max 10 a asi pár broskví. Uvidím jak dopadnou ještě rajčaty, papriky a meloun ve skleníku, ale už i tam řádí mšice, tak nevím.
    Jedinému komu se daří je fazole, ta roste jak zběsilá a jsou ji ukradené počasí (horko nebo naopak deště) i mšice. XD

    Co se týče toho přechodu na podzim, tak taky už to na mě jde. :D Přece jen v noci a brzy ráno je tu už jen okolo 8-10°C (holt jsem na drsném moravském severu XD) a tak nějak celkově mě to už k tomu podzimu táhne a těším se. ^^

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc mi tady nemaluj, napiš komentář a upaluj! 🎀

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas