Podzimní sezóna zahájena aneb Brownies s patizonem

Už několik let mám tradici, že chci každý podzim zkusit upéct něco nového z dýně ... no a jelikož jsem letos (ještě někdy v létě) dostala krásný patizon, který v podstatě také mezi dýně patří, letošní sezónu tedy zahajuji patizonem na sladko. ;)

Budete potřebovat 300 g patizonu, 2 vejce, 130 g polohrubé mouky, 80 g cukru (třtinového, normálního nebo medu, co preferujete, já jsem nesladil, takže jsem použila pytlíček vanilkového a tři lžíce klasického), 45 g holandského kakaa, lžičku jedlé sody, lžíci másla (nebo libovolného tuku na pečení, případně oleje), špetku soli a tabulku hořké čokolády (čím vyšší podíl kakaa, tím líp, použila jsem na pečení s podílem kakaa 51%).

Patizon omyjte, oloupejte a nastrouhejte na jemném struhadle. Ve vodní lázni rozpusťte čokoládu s máslem, až vznikne hladká lesklá hmota, poté ji nechte vychladnout na pokojovou teplotu. K rozpuštěné čokoládě přidejte vejce a cukr a promíchejte. Vmíchejte nastrouhaný patizon, kakao a mouku se sodou a důkladně promíchejte. Troubu si předehřejte na 180 stupňů, těsto nalijte do formy (třeba kulaté koláčové nebo do pekáčku) a pečte asi 15-20 minut - záleží na výkonu trouby, je dobré zkoušet průběžně píchat špejlí, důležité je, aby těsto bylo vláčné, ne vysušené přepečené.

Byl to úplně první pokus, takže jsem měla strach, aby to bylo jedlé (i proto, že jsem pekla z dvojité dávky), ale byly to zbytečné obavy - vnitřek je krásně ňachňavý, přesně jak má být, a je to vážně vynikající, snad nejkakaovější věc, kterou jsem kdy dělala. *-* Rozhodně doporučuji, pokud máte přebytky.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas