Malé světy aneb krása domečků pro panenky v průběhu let

Aby těch výstav nebylo málo, když už jsem se letos tak rozjela. :D Ale tuhle jsem si taky nemohla nechat ujít. 🏠🧸🍼

Jak už nejspíš dost zřetelně vyplývá z plakátu, jedná se o výstavu sbírky zrestaurovaných historických pokojíčků a domečků pro panenky, z nichž některé jsou i přes sto let staré ... a je to prostě nádhera. *-* Když vidíte ty neuvěřitelné detaily a propracovanost, říkáte si, že byste k tomu snad ani to dítě nepustili, aby se ty jednotlivé dílky postupně nepoztrácely.

Kromě klasických obývacích pokojů, ložnic nebo koupelen na výstavě najdete i specializované, jako například několik hokynářství, školní třídu, krejčovství nebo cukrárnu.

Už jenom ty tapety, záclony, koberce a čalounění nábytku ... ach ach. ♥

Selské světnice byly taky kouzelné, obzvlášť ta roubenka.

U novějších domečků a pokojíčků postupně kolem těch sedmdesátých let začíná převládat plast nebo u těch po roce 2000 i dřevo, ale tak nějak začíná ubývat všech těch rozkošných malých doplňků, které u těch starších vytvářejí dojem, že se jenom čeká, kdy se do nich nastěhují miniaturní lidičkové nebo že jednoduše někam odjeli a každou chvíli se zase vrátí.

Na výstavě se nachází i několik (notně creepy) starých panenek (přes noc bych s nimi v jedné místnosti nebyla ani omylem), a to jedno mimčo s obličejem z obou stran hlavy (překřtila jsem na Baby Voldemort) mě asi bude ještě nějakou dobu pronásledovat ve snech. :'D Osobně jsem ale celkově z výstavy byla fakt nadšená a mé vnitřní dítě si lebedilo blahem. :)

Komentáře

  1. Je docela škoda, že domečky pro panenky s takovou výbavou je něco, od čeho jsme časem upustili. Když se to udělá kvalitně (ze dřeva a kovu), tak se to dá dědit po generace. Já třeba milovala křesílko, které mi vyrobil strejda, bylo potažené měkkým materiálem, a úplně jsem ho mým barbínám záviděla. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takhle vzpomínám na háčkované oblečení pro Barbíny od babičky, pořád ho tu někde mám schované. :)

      Vymazat
  2. Baby Voldemort :´D Já jsem nikdy domeček pro panenky neměla, ale vždycky jsem po nějakém snila... A protože jsem se dívala na Charmed, chtěla jsem ten jejich, který byl replikou jejich domu <3

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc mi tady nemaluj, napiš komentář a upaluj! 🎀

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas