Návrat do severočeské minulosti aneb Sedm pahorků teplických

Tohle je letos už třetí výstava (když nepočítám dřevořezby v botance), kterou jsem navštívila, ale zároveň první, kde se nejedná o výstavu fotografií ... a fotit fotky mi zkrátka přijde trošičku trošičku na hlavu, co si budeme. Proto je zároveň letos první, která se tu objevuje i jinak než jenom ve zmínce. 🏛️⛲🏺

Jak už je zřejmé z úvodního plakátku, jedná se o sbírku nádherných starých krajinek, kreseb a zkrátka uměleckých děl, které mají společné téma - Teplice a jejich okolí mezi lety 1770 až 1880. Možná víte, že Teplice jsou nejstaršími lázněmi ve střední Evropě, až do druhé světové války se jim přezdívalo Malá Paříž a léčila se tu celá řada významných historických osobností. A ačkoliv je celý název výstavy vlastně parafrází na slavnějších sedm pahorků římských, i to naše lázeňské město se v podstatě mezi sedmi pahorky (když samozřejmě nebudeme počítat Krušné hory z jedné strany a České Středohoří z druhé) skutečně nachází (takže nejen Doubravská hora neboli Doubravka, vážení).

Tahle srovnání, jak to někde vypadalo kdysi s tím, jak to tam vypadá teď, obzvlášť, když člověk ta místa zná tak důvěrně, jak jen se za téměř 34 let dá, mám moc ráda ... i když je pravda, že občas je z toho člověku smutno, obzvlášť, když vidí, jak krásné byly kdysi Trnovany, než je nahradily v podstatě jen paneláky, nebo už v podstatě (až na pár malých zbytečků) neexistující židovská čtvrť, včetně synagogy.

Osobně mě taky zaujalo takzvané lázeňské sklo, pítka na léčivou vodu, vázy všech velikostí a v podstatě různé upomínkové předměty s reáliemi, kolem kterých téměř dennodenně chodím, a také minerály a zkameněliny, které ukazují krásu a bohatost teplických pahorků zevnitř - tyhle konkrétní pocházejí z Písečného vrchu, pod kterým se nachází botanická zahrada a u něj zase hvězdárna.

Výstava je to skutečně moc pěkná a jsem moc ráda, že jsem se na ni stihla dostat, stálo to za to.

Komentáře

  1. Výstava vypadá moc pěkně. Škoda, že teď nemám vůbec čas si na nějakou sama vyrazit, už bych to vyloženě potřebovala, vždycky si v muzeích a galeriích krásně odpočinu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám díky bohu fakt kousíček, takže využívám, co se dá. :)

      Vymazat
  2. Krásný 😻 dlouho jsem v žádném muzeu nebyla, taky bych někam do nějakého zašla. 😊

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc mi tady nemaluj, napiš komentář a upaluj! 🎀

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas