Kořeněná dokonalost aneb mrkváč na plech

Klasický mrkvový dort mám moc ráda, ale spíš si ho dát někde ke kafi, než se s ním patlat (budu se opakovat, ale třeba v Costě ho s tím karamelem mají fakt luxusní). A vzhledem k tomu, že v tomhle případě se jedná o variantu buchta na plech, se kterou je mnohem méně patlání, měla jsem jasno, že na něj jednou dojde ... a vzhledem k tomu, že tenhle článek tu v konceptech mám už skoro rok, tak na něj konečně došlo, v rámci říjnového víkendového pečení. 🥕🌰🥧

Na těsto budete potřebovat 130 g polohrubé mouky, 3 až 4 střední mrkve nastrouhané najemno, 2 vejce120 ml oleje90 g třtinového cukru (oproti původnímu receptu dávám polovinu a za mě osobně to bohatě stačí, pokud jste ale extra sladilové, dejte těch původních 180), 1 lžičku medu, 1 lžičku skořice, půl lžičky jedlé sody, 1 pytlíček prášku do pečiva, čtvrt lžičky soli a asi dvě hrsti nahrubo nasekaných nebo namletých vlašských ořechů.

No a na krém budete potřebovat 250 g tučného tvarohu ve vaničce, 1 kelímek zakysané smetany (doporučuji 16%, je hutnější) a 1 pytlíček vanilkového cukru.

Nejdřív si najemno nastrouhejte mrkve. V míse vyšlehejte vejce s třtinovým cukrem do světlé pěny, poté přidejte lžičku medu a postupně zašlehávejte olej. V jiné míse si smíchejte suché ingredience, tedy mouku, jedlou sodu, prášek do pečiva, skořici a sůl, a tuto směs postupně zapracovávejte do vyšlehané pěny. Nakonec přidejte nastrouhanou mrkev a nasekané nebo namleté ořechy. Poté těsto vlijte do pekáče nebo koláčové formy (buď s pečícím papírem nebo vymazané a vysypané), na povrchu uhlaďte a pečte na horký vzduch přibližně půl hodiny na 170 stupňů (jestli je upečené kontrolujte zapichováním špejle, dokud nevyjde ven suchá). Upečenou buchtu nechte vychladnout a poté ji na povrchu pomažte krémem z tvarohu, zakysané smetany a vanilkového cukru (můžete přidat podle chuti i pár kapek citronové šťávy). Hotový mrkváč nahoře dozdobte polovinami vlašských ořechů a dejte ho ještě alespoň na hodinu uležet do lednice.

No tak tohle jsem rozhodně nedělala naposledy, protože je to vážně nebe v hubě. *-* Krásně vláčné, díky té mrkvi i díky tomu, jak do sebe hezky natáhne vodu z toho krému nahoře. Pekla jsem ho mamce k narozeninám místo dortu a měl obrovský úspěch u všech strávníků, takže jsem spokojená a rozhodně doporučuji, obzvlášť takhle v těch lezavějších měsících. :3

Komentáře

  1. Nedávno jsem nabízela doma, že bych jej mohla zkusit udělat. Tak prý ne, že je v tom mrkev a nebude to dobré. :D Ale i tak mě láká jej zkusit ochutnat, alespoň v kavárně. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach jo, přitom tyhle hejty na sladký věci z mrkve jsou fakt neopodstatněný. 😂 Doporučuji ochutnat a pak přesvědčit. 😏

      Vymazat
  2. Pěkný recept, ale přiznám se, že mrkváče ráda nemám - zkoušela jsem péct i v různých kavárnách, ale není to pro mě to pravé :D

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  3. hahaa! výborně, zrovna jsem včera koupila mrkve, tak ještě nebýt líný čuník a snad to i tenhle týden upeču :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc mi tady nemaluj, napiš komentář a upaluj! 🎀

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas