Ukaž chleba

Vždycky jsem ji měla jenom za další zbytečný krám, který akorát zabírá místo a práší se na něj, ale od té doby, co ji (prakticky na poslední chvíli) donesl Ježíšek a kdy jsem si její používání tak nějak vzala pod svá křídla, si ji za ten měsíc a půl používání absolutně nemůžu vynachválit.

Ale nad čím že se to tu tak rozplývám? No přece nad domácí pekárnou. 🍞

Máme prakticky tu nejobyčejnější nejlevnější z Lidlu, ale já jsem z ní fakt nadšená. I když jsem před prvním pečením byla z návodu taková trochu rozpačitá a prakticky před každým krokem chodila pětkrát kontrolovat, jestli to dělám správně, jde jen o to, aby si to člověk osahal a pak už bez problémů jede automaticky (nezastírám, že jsem prakticky po celou dobu průběhu programu chodila do průzoru čumět s baterkou, jak jsem byla zvědavá :D). A ta nádhera, když z té rakvičky vyklepnete horký chleba, a ta vůně, nejen při samotném pečení, ale už při kynutí, to se prostě nedá popsat. *A* Kromě toho víte, kdo vám na něj šmatlal nebo nešmatlal, co jste si do něj dali nebo nedali a především to, že je skutečně čerstvý.

Prakticky v každém řetězci (minimálně tedy v Kauflandu a v Lidlu, a nejen v nich, i v Rossmannu jsem dneska zahlédla nějaké z Nominalu, snad i bezlepkové) už navíc dneska seženete vlastní řadu chlebových směsí, ke které stačí přidat vodu a která vám vystačí na dva chleby o cca tři čtvrtě kilu (případně na jeden megální, ale osobně mám radši víc malých čerstvých, navíc bych byla fakt nešťastná, kdyby mi třeba chytnul plíseň nebo tak a musela bych ho vyhazovat), případně směsi třeba od Pernerky a podobně na jeden chlebík. Ovšem u pekárny byla kromě návodu i knížečka s recepty pro každý pečící program (podle té peču třeba toho nadýchaného světlého pšeničného krasavce), takže není problém si upéct prakticky cokoliv (mám v merku pizza chléb, na takový letní piknik by byl podle mě úplně boží). A jsem zvědavá i na to, jaké z ní bude těsto na pizzu.

Zrovna dneska jsem pekla druhý špaldový a ke směsím na selský doplnila zásoby ještě o vícezrnný a slunečnicový (a hlavně na ten slunečnicový jsem fakt zvědavá). Nikdy bych neřekla, že zrovna něco takového, jako je pečení chleba, může člověku udělat takovou radost, ale je to tak. :3

Nevyžádané breadpics aneb vícezrnný, kmínový, světlý nadýchaný a špaldový

Komentáře

  1. Hmmm, zařízení z Lidlu... Koukám, že Lidl elektronika docela jede, ty bláho. Nenapadlo by mě, že budou mít levnou a dobrou elektroniku, ale to bude tím, že jsem odchovaná na Penny a jejich levných krámech, co po týdnu přestanou fungovat. 😄 Chleby vypadají moc dobře, dost mi tu to naše pečivo chybí, buď je to všechno moc sladký (hlavně ten chleba, chutná jak tousťák), malý a nebo drahý jak sviňa (51,- za malý egg tart? uf). Asi taky zapřemýšlím nad koupí pekárny. 🤔

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oh hi there! *-* Je to tak, i ta jejich malá myčka na nádobí je prý gut. 🙂 Vždycky si vzpomenu, jak strašně moc jsem se po čtrnácti dnech ve Francii a 🥖 ke všemu těšila na obyčejnou Šumavu. 😂 Fakt je to fajn věcička, a 850 W je myslím docela dobrý.

      Vymazat
  2. Mamka dostala domácí pekárnu už před hodně lety a plno těch směsí jsme za tu dobu už taky vyzkoušeli - některé z těch, co tu máš popsané ty a taky třeba ten cibulový (nebo česnekový, už nevím). ^^ I když teda já dávám přednost klasickému pečení (ručně si upatlat těsto atd.). XD

    Jo a kromě toho sešitku (který u té naší pekárny taky byl), kdysi vyšel ještě jeden (tuším, že ho vydal časopis Chvilka pro tebe) a v názvu bylo něco jako "Pečeme s domácí pekárnou" nebo tak nějak. :D Každopádně, ten pizza chléb jsem zkusila právě z receptu, který byl v tom dokoupeném sešitku a musím říct, že byl opravdu dobrý, takže rozhodně do něj jdi. ^^v

    PS: zrovna nedávno jsem pekla bílý chleba klasickým způsobem, tak jestli chceš, pošlu ti na maila (pokud používáš pořád ten stejný XD) jeho fotku. ^_~

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna u chleba mě to nebaví. 😅 Klidně pošli, ráda se podívám na breadpics ostatních. 😉

      Vymazat

Okomentovat

Moc mi tady nemaluj, napiš komentář a upaluj! 🎀

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas