Masopustní cukroví aneb Boží milosti

Boží milosti jsem milovala už jako dítě, když je v masopustním období společně s nebo místo koblih dělala babička. A jelikož na nich není v podstatě nic složitého (a spotřebujete jenom jedno vejce, takže v dnešní době dost win-win), premiérově jsem je zkusila spáchat taky.

Budete potřebovat 250 g hladké mouky, 50 g změklého másla nebo máslového tuku, 1 vejce, 1 lžíci moučkového cukru, 2 lžíce rumu (samozřejmě vám neberu Tuzemák, ale používám tmavý třtinový), 3 lžíce mléka, špetku soli a sádlo na smažení (samozřejmě je můžete smažit na oleji, ale sádlo se tolik nepřepaluje a celkově mi přijde na smažení lepší).

A samotná příprava? Není nic jednoduššího - všechno na vále zpracujte do těsta, z části vyválejte placku, rádýlkem vykrajujte požadované tvary (které ale vždy uprostřed prořízněte, aby se při smažení hezky nafoukly, ale zbytečně nekroutily) a smažte v dostatečné vrstvě sádla dorůžova. Nechte je okapat na talíři s papírovou utěrkou a ještě teplé posypte nebo obalte v cukru.

V naší rodině se vždycky vykrajovaly takové pičky, ale pokud jste hračičky, samozřejmě si s tvary můžete vyhrát dle libosti. :D Stejně tak seženete i bezpočet receptů, s bílým vínem, se smetanou nebo se zakysanou smetanou. Tyhle nejobyčejnější ale chutnají přesně tak, jak je mám zafixované z dětství, takže za mě obrovská spokojenost. :3

Komentáře

  1. Masopustní cukroví ani koblihy se u nás nikdy nedělaly, ale možná to bude tím, že se u nás doma nikdy masopsut jako takový nikdy moc neslavil. Ale moc ráda bych je ochutnala :D Recept jsem si poznačila a příští rok zkusím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne že by se u nás nějak slavil, ale byla to příležitost udělat si tuhle dobrotu. 😁 Tak snad budou chutnat. 😊

      Vymazat

Okomentovat

Moc mi tady nemaluj, napiš komentář a upaluj! 🎀

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas