Podzim ve sklenici aneb kořeněný švestkový džem

Nebojte, nezbláznila jsem se a vím, že jaro už skoro klepe na dveře (alespoň astronomicky). Ale i vzhledem k aktuálním ranním mlhám, které spíš než konec února připomínají konec října, jsem si uvědomila, že jsem se o tuhle dobrotu nějak zapomněla podělit. Nejspíš proto, že vloni tvořila část mých vánočních dárků (švestek se oproti očekávání nakonec urodilo fakt hafo). Ale co, lepší pozdě než později.

Budeme potřebovat 2 kg švestek, 850 g krystalového cukru (nebo i méně, podle chuti, záleží i na zralosti švestek), 150 g jader vlašských ořechů, šťávu z 1 citronu, mletou skořici a rozdrcený hřebíček (jak praví klasik, přiměřeně přiměřeně) a rum (třtinový, žádný tuzemák, osobně dáváme bílý).

Omyté švestky vypeckujte, nakrájejte na osminy a dejte do většího hrnce. Zasypte cukrem, zalijte citronovou šťávou, rozmíchejte a přiveďte k varu. Přidejte skořici a hřebíček (nejlepší je, když si celý hřebíček s mletou skořicí hezky čerstvě nadrtíte v hmoždíři) a za stálého míchání vařte 20-30 minut (možná i déle, zkrátka do té doby, dokud džem pořádně nezhoustne). Poté přidejte a na kousky nalámaná jádra vlašských ořechů a vařte ještě 5 minut. Odstavte z ohně, vmíchejte takového pěkného většího panáka rumu (slouží jednak jako konzervant a jednak džem ještě víc provoní), rozdělte do skleniček, zavíčkujte a obraťte je na 5 minut dnem vzhůru, aby se zatáhly.


Směle můžu říct, že tahle voňavý, krásně barevný a díky ořechům i lehce křupavý džem je fakt jeden z nejlepších, jaké znám, nehledě na to, že mi to nezávisle na sobě řeklo už několik lidí. Do jogurtu, na chleba nebo prostě jen tak rovnou lžičkou ze skleničky, když člověka honí mlsná ... dokonalost, opravdu. 🤎

Komentáře

  1. Kde byl tenhle recept, když jsem v létě domala co se švestkama, ukládám a děkuji. Mimochodem epický obal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba bude letos taky úroda a přijde k užitku. :3
      Ubrousky z Kauflandu, nejvíc kute. ♥

      Vymazat
  2. Jsem si včera šla dělat sladký toasty, vzala jsem jahodovou marmeládu a říkám si - Saku mi vlastně dala nějaký spešl, kašlu na jahodovou marmeládu... Tak jsem ho rozdělala. Hrozně mě překvapily ty ořechy. Fakt žrádlo!! ♥

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc mi tady nemaluj, napiš komentář a upaluj! 🎀

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas