Trochu jiné vánoční čtení

Když jsem tak včera koukala na druhou řadu Hildy, kde byl celý jeden díl věnovaný Yule Lads, a uvědomila si, že zimní slunovrat je za dveřmi, vnuklo mi to nápad. Ona totiž ideální četba do předvánočního období nemusí být jenom takové ty klasické romantické slaďáky jako Dash a Lily nebo Sněží, sněží (nic proti, četla jsem obojí, ale přeci jenom je to většinou všechno dost na jedno brdo), kterých se každý rok vyrojí dost. Proto bych se chtěla podělit o tipy na čtení, které je taky vánoční, ale trochu jiným způsobem.

Vím, není jich úplně moc, ale i tak, lepší než drátem do oka, ne?

Tak jdeme na to. 🎅🎄

×××

Posmrtný život Holly Chaseové (Cynthia Hand)

Určitě se nenajde moc lidí, co by alespoň okrajově neznali Dickensovu Vánoční koledu. No a právě z ní tahle knížka vychází (nebudu tvrdit, že se jedná o retelling, protože to není tak úplně pravda). Hlavní hrdinka, která byla fakt ukázková pinda ... než zemřela, a teď se snaží ve společnosti fungující podle archetypů Vánoční koledy (tři duchové atd.) pomáhat podobným lidským odpadům se změnit, aby neskončili jako ona - proto mi ten retelling úplně nešel přes prsty. Pokud přežijete všechny ty Skruže (no jo, Scrooge se tady překládá jako Skruž, jakkoliv blbě to zní ^^"), celý ten koncept je hrozně fajn a v podstatě je to fakt moc pěkná vánoční knížka. :3

×××

Noci běsů (Kateřina Šardická)

Naprosto ideální čtení do posledních týdnů roku, tedy období právě po zimním slunovratu ... pokud tedy nejste úplní strašpytlové a nemáte bujnou představivost. Autorka totiž umí skvěle vygradovat atmosféru a věřím, že vám u toho často bude naskakovat husina a nebude vám úplně příjemně, jako mě. Většinou na mě knížky až tak mocně nepůsobí, o tohle prvenství se u mě rovným dílem dělí právě Šardická (už od Zmizení Sáry Lindertové) a Karika (o Trhlině a dalších už tu během letoška taky padlo několik slov). Osobně jsem nevydržela a zhltla ji už na podzim, kdy vyšla, ovšem v téhle době bude její atmosféra působit ještě víc. A rozhodně si ji potřebujete přečíst.

×××

My Darling Girl (Jennifer McMahon)

Existuje snad větší kontrast k všudypřítomnému vánočnímu veselí (nebo šílenství?) než to, že v adventním čase náhle pečujete o svou umírající matku, na kterou z dětství nemáte zrovna moc pěkných vzpomínek? Snad jedině zjištění, že za ono ne zrovna pohádkové dětství dost možná může démon, který se ve vaší matce usídlil. Ale existuje vůbec něco jako démoni? Nebo jsou to jen ti naši vnitřní? Autorku i její knížky mám fakt hodně ráda (její propojování minulosti se současností a celkový mysteriózní vibe) a tahle nejnovější je jako dělaná na začátek prosince. ;)

×××

Četli jste některou z nich? Nebo jsem vás navnadila a chtěli byste?

Podělte se. ;)

Komentáře

  1. Na Noci běsu se hrozně těším, ale štve mě že jsou hrozně zarezervovaný v knihovně.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc mi tady nemaluj, napiš komentář a upaluj! 🎀

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas