Říjen klepe na dveře aneb dýňový chlebíček

Tenhle recept už mám doma strašně dlouho, vlastně od té doby, co jsem začala pravidelně vyřezávat dýně, a to už je nějaký ten pátek zpátky. Matně si vzpomínám, že v té době jsem ho myslím i zkusila, ovšem tehdy to bylo jenom z dužiny mexické dýně. A ta, co si budeme namlouvat, na barvu, konzistenci a chuť Hokkaido (co do vaření a pečení) prostě nemá. A jelikož jsem po těch loňských muffinech chtěla zkusit zase něco nového, here we are. 🎃🥧



Budeme potřebovat 340 g hladké mouky, 600 g očištěné dýně, 250 g cukru krupice (za mě bohatě stačí mých 50 g, plus jsem použila třtinový), 3 lžíce oleje, 100 g rozinek, 40 g másla, 2 vejce, dýňové koření (pokud nemáte, tak směs mleté skořice, drceného hřebíčku a drceného kardamomu ... ale není vůbec složité si ho udělat, já ho mám nadělané už asi dva roky zpátky podle tohoto poměru), špetku soli a půl prášku do pečiva (osobně dávám celý, tím, jak je v něm to mokré pyré, mu to jedině prospěje).

Jako prakticky u všeho dýňového, jako první je nutné udělat si dýňové pyré - omytou dýni zbavte semínek (protože pokud používáte Hokkaido, má tu nádhernou vlastnost, že se nemusí loupat), nakrájejte na půlměsíčky, na plechu lehce zakápněte olejem a pečte asi 20 minut, než změkne (na horký vzduch 180 stupňů). Poté ji rozmixujte co nejvíc do hladka. Ideálně den předem si namočte rozinky, aby změkly (původní recept dí do vody, ovšem namočené v rumu jsou daleko lepší). Zvlášť si vyšlehejte vejce s cukrem a olejem, pak přidejte rozinky a pomalu vmíchávejte dýňové pyré. V jiné míse si smíchejte mouku s práškem do pečiva, dýňovým kořením a solí. K tekuté směsi pomalu přimíchávejte suchou, až vám vznikne hladké těsto. Formu na dort (bábovku, věnec, v čem jen to chcete péct) si vymažte máslem nebo máslovým tukem a vysypte (můžete klasicky hrubou moukou, nebo třeba kokosem), nalijte do ní těsto a pečte hodinu na 180 stupňů (tohle je má zkušenost při pečení na horký vzduch, chce to hlídat a píchat špejlí, jestli vnitřek ještě lepí nebo ne).


Jo, musím se pochválit, protože se fakt povedl, barva, chuť, sladkost, všechno. *-* Jen si pro příště musím zapamatovat, že by k němu kromě rozinek určitě dobře šly i nalámané vlašáky. :3

Komentáře

  1. Musím se přiznat, že jsem nikdy nic dýňového neměla. Nebráním se tomu, jenom nebyla moc možnost a tak nějak jsem se (nejspíše kvůli své lenosti) ještě k vlastní tvorbě nedokopala. :D Každopádně tě chválím, ale jednu výtku bych měla.. Kde je můj kousek na ochutnání?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak daleko ještě technologie nepokročila. ^^" Není to vůbec nic složitého, dýně je navíc fakt všestranná na sladko i naslano. :) A kromě toho, už i v našich luzích a hájích se na podzim nějaké ty dýňové pochutiny dají najít, třeba v restauracích. Ach jo, fakt budu muset do Starbucks pro pumpkin spice latte. :'3

      Vymazat
  2. Hurá další možnost jak využít dýně. A vypadá fakt suprově, aspoň zkusím něco jiného než banánový chlebík.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc mi tady nemaluj, napiš komentář a upaluj! 🎀

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas