D.Gray-man

Smrt je naprosto přirozenou součástí lidského života. Když však zemře někdo vám blízký, váš rozum ovládne zármutek, který může být tak silný, že začnete přemýšlet nad možnostmi, jak milované osobě vrátit zpět život. A právě v tomto okamžiku za vámi přijde tajemná postava, která se vám představí jako Millenium Earl a nabídne vám, že vaše přání splní. Stačí jen zavolat jméno toho, koho chcete oživit. A tehdy se zrodí Akuma, démonická zbraň, která je v plné moci Millenium Earla, stvořená z duše mrtvého a těla toho, kdo se ho pokoušel oživit. Duše Akumy touží po osvobození a klidném odpočinku, což jí samozřejmě není dopřáno. Místo toho je nucena ničit. Existují však i protihráči, Exorcisté sdružující se v organizaci zvané Black Order. Lidé, kteří mají schopnost spolupracovat s Innocence, substancí, která se vyskytuje v různých podobách a sama si vybírá svého hostitele. Substancí, s jejíž pomocí jsou schopni Akumy zničit. Jedním z nich je i Allen Walker, mladíček s tak trochu temnou minulostí (nebudeme spoilerovat ;), který dokáže díky svému levému oku poznat Akumu od člověka a dokonce v něm i vidí uvězněnou duši. Hlavní zápletkou je samozřejmě to, že Millenium Earl se svými početnými spojenci se snaží zničit svět, zatímco Exorcisté, jejichž řady se v průběhu děje rozšiřují, se mu v tom snaží zabránit.

Tohle anime jsem pořád ještě nedokoukala (protože na Animaxu ho utli a já byla líná ho hledat a stahovat >:D), ale můžu říct, že se mi vážně líbí. Kresba je krásná, bitky efektivní, hudba nádherná :3 Je fakt, že téma "trestu za pokus o oživení" mi docela dost připomnělo Fullmetal Alchemist, ale v průběhu jsem si na to už ani nevzpomněla. :) Dalším plusem je pro mě zasazení děje do éry cylindrů a kapesních hodinek, to je pro mě opravdu velké lákadlo. :3 Vážné okamžiky jsou odlehčené komickými scénami, u kterých jsem se občas skutečně válela smíchy (nejvíc asi u snahy zasvěcení Kroryho do normálního života XD). Allen jako hlavní postava (pro mě mimochodem dost dlouho známý jako "ten maník se Zlatonkou" ^^") mi taky vyhovoval, takže můžu říct, že tohle anime se mi vážně trefilo do vkusu. ;)


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas