Svíčková anabáze aneb dávejte si pozor, u koho nakupujete

Tak dlouho člověk přemýšlí, o čem by mohl napsat ... až mu konečně docvakne, že by se tu mohl vypsat (a vyvztekat) ohledně jedné věci, u které už ani neví, jestli je vlastně k smíchu nebo k pláči.

Možná víte, že jsem tak trochu paličova dcera. Respektive, docela si potrpím na voňavé svíčky, které velmi ráda pálím nebo k nim alespoň čuchám (tuto druhou kategorii nazývám jako čuchny). V loňském roce se mi tu od narozenin přes Vánoce sešlo poměrně dost knižních a jinak fandomových čuchen, přededším od Abyss Candle, ale taky jedna velká of Quacker Candle. U poslední zmiňované to bylo akorát kolem Mikuláše a jelikož měl obchod zrovna docela velké slevy a navíc se chystala kompletní změna etiket, dohodla jsem se s kamarádkou Míšou (Tyrkysové knihy, kdyby to někomu něco říkalo), která si taky vybrala a má účet na Etsy, že objednávku uděláme dohromady a rozdělíme si poštovné. Už předtím několikrát objednávala, navíc byla v kontaktu s dámou, která ony svíčky vyrábí, a já se tedy v prosinci loňského (prosím důraz na slovíčko loňského) roku začala těšit na své tři čerstvě objednané čuchny, ke Cruel Prince, Strange the Dreamer a Captive Prince.


Byla jsem poučena, že jelikož se svíčky vyrábějí až po objednávce, bude trvat minimálně tři týdny. Dáma, která žije v Anglii, ještě navíc byla tak laskavá, že udělala takový systém, že se platilo akorát poštovné po ČR - balíčky poslala do ČR ke své sestře, která je přebalila a dál rozesílala už na konkrétní adresy.

Na začátku února už jsem začala být trošičku nervózní a začala jsem uhánět Míšu jakožto jedinou spojku (neb adresátem byla ona). Dozvěděla jsem se cosi o tom, že ta sestra měla být údajně v nemocnici či co, takže balíky brzo dojdou. Ke konci března, kdy už jsem byla skutečně naštvaná, jsem se dozvěděla, že Česká pošta prý některé ze svíček rozflákala, takže se radši všechny udělají nové a až se vyřeší reklamace, znovu se pošlou do ČR, se dvěma knižními boxy, které si Míša mezitím objednala. Ano, byla jsem nasraná jak nevím co, ale v tu chvíli ještě jenom na Českou poštu (i když, s odstupem času, bůhví jak to vůbec bylo).

Od té doby, tedy prakticky od jara přes celé léto, měly boxy odejít od té její sestry v ČR tak každý týden asi pětkrát, stejně často bylo slibováno sledovací číslo (okolí už si začalo dělat srandu, že jdou asi přes jižní pól, kde už je pálí tučňáci, nebo si je v Rusku přivlastnil Putin). Posledním updatem pak bylo, že sestra oné dámy jí ty boxy údajně poslala ZPÁTKY DO ANGLIE, ať si je rovnou pošle sama. Ano, pokud vám to přijde nepochopitelné a totálně postavené na hlavu, nejste sami (to už jsem došla k závěru, že si z nás obě dvě asi dělají prdel). To bylo někdy na podzim. Boxy údajně měly odejít, ovšem samozřejmě tím způsobem bez možnosti trasování (jak jinak), a pokud to tak skutečně bylo, v ČR by měly být už tak 3-4 týdny.

A co myslíte, mám ROK PO OBJEDNÁNÍ svíčky doma? Můžete dvakrát.

V poslední době se ale začíná ukazovat, že rozhodně nejsme jediné, kdo nemá ani zboží ani peníze (někteří na ně dokonce už prý čekají tři měsíce). Jen asi doteď všichni drželi hubu a mysleli si stejně jako my, že je to jenom u nich. Dáma z Quacker Candle, nyní Bookish Laboratory, totiž tak trochu dělá mrtvého brouka, nereaguje, neodpovídá a snaží se všechny pokusy o vyřešení házet na Etsy (které už po uplynutí lhůty 100 dní neudělá vůbec nic). Můžeme tedy jenom doufat, že uvidíme alespoň jedno z toho, i když už v to upřímně moc nedoufám.

Kdybych před rokem věděla to, co vím teď, vykašlala bych se na to. I přes ty slevy se pořád nejednalo o zrovna levnou záležitost, a když nikdy předtím nebyl s doručením sebemenší problém, chtěla jsem si udělat radost. Kdo mohl vědět, že se z toho vyklube takový nekonečný příběh. A pokud i vy náhodou toužíte po nějaké té knižní nebo fandomové svíčce, s klidným svědomím můžu doporučit zabrousit na jakýkoliv jiný e-shop a Bookish Laboratory se vyhnout kilometrovým obloukem. Ať už ty svíčky voní jakkoliv krásně, za tohle to nikomu nestojí.

Takhle se totiž s platícím zákazníkem fakt nevyjebává. >:(

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas