Pumpkin spiced everything aneb dýňové muffiny

Letos jsem si dala takové malé předsevzetí, že bych na podzim chtěla zkusit udělat z dýně něco úplně nového, než jenom koláč nebo polévku. A jelikož tu už pár let mám od Hany krásné podzimní muffinové košíčky, které jsem kdysi dostala k Vánocům a které jsem ještě neměla možnost použít, řekla jsem si, že to budou dvě mouchy jednou ranou - když už premiérově muffiny, tak dýňové!

Budete potřebovat 400 g polohrubé mouky, 175 ml mléka, 150 g dýňového pyré, 175 g hnědého cukru (pokud stejně jako já patříte k jedincům, kteří sladí minimálně, nebojte se ubrat), 125 g rozpuštěného másla (nebo máslového tuku), 2 vejce, 3 lžičky prášku do pečiva a dýňové koření.

Transmutaci si letos výjimečně odpustím (neboť opakovaný vtip není vtipem), ovšem jako první je nutné udělat si dýňové pyré - omytou dýni zbavte semínek, nakrájejte na půlměsíčky, na plechu lehce zakápněte olejem a pečte asi 30 minut, než změkne. Poté jí rozmixujte co nejvíc do hladka, ochuťte dýňovým kořením a nechte vychladnout. V jedné míse si smíchejte suché ingredience, tedy mouku, prášek do pečiva a cukr. V jiné míse vyšlehejte vejce, poté k nim opatrně zašlehejte rozpuštěné máslo a dýňové pyré. Do tekuté směsi postupně přimíchávejte suchou. Formu na muffiny buď vymažte nebo vyložte košíčky, plňte tak do 2/3 a v troubě předehřáté na 180 stupňů pečte 25 minut (pekla jsem na horký vzduch a při stejné teplotě byly pečené už za 20 minut, takže to chce hlídat a píchat špejlí).


Oproti původnímu receptu jsem cukr ubrala na minimum (přesněji řečeno na dva pytlíčky, které dostanete v kavárně ke kafi) a muffiny jsem si ještě vylepšila hořkočokoládovými lupínky. Uvedené množství mi vyšlo na 17 kousků, takže tu teď mám takovou menší muffinovou armádu. :D Ale vzhledem k tomu, že jsou nejen krásně barevné, ale taky fakt dobré, s tím nemám sebemenší problém. >:3

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas