Carole & Tuesday

It was practically a miracle.
It would certainly go down in the history of Mars as the "Miraculous 7 Minutes".
This is the story of the two girls who set it all in motion.

Je tomu už padesát let, co lidstvo kolonizovalo další planetu kromě Země - Mars. A právě v době, kdy lidé běžně žijí na Marsu a naprostá většina kultury a života vůbec je řízena prostřednictvím AI (kdyby nááááhodou nikdo nevěděl, tak se samozřejmě jedná o umělou inteligenci), se odehrává příběh dvou zcela odlišných dívek. Carole je imigrantkou ze Země, která nikdy nepoznala své rodiče, protlouká se životem v metropoli Alba City, jak se dá a celý život má pocit, že jí něco chybí. Tuesday naopak pochází z vlivné bohaté rodiny pohybující se v politických kruzích, ale celý život si připadá jako ten nejosamělejší člověk na celém světě, a proto se rozhodne z rodného Herschel City utéct právě do Alba City. Jedno mají však obě dívky společné - obě se touží věnovat hudbě. A náhoda tomu tak chce, že se jejich cesty střetnou, a všechny dílky najednou zapadnou na své místo. Sledem různých událostí se Carole & Tuesday, jak svému nově vzniklému hudebnímu uskupení začnou říkat, začínají svému snu pomalu blížit ... budou ale mít jen s klávesami, kytarou, zpěvem, svými vlastními písničkami a neutuchajícím nadšením šanci uchytit se ve světě, ve kterém už si většina lidí nedokáže představit život bez opírání se o technologie?

Mám-li být upřímná, na hudební anime si úplně nepotrpím (z takového K-On! mi stačil jeden jediný díl a dodnes se z toho vzpamatovávám). Carole & Tuesday mě ovšem po několika velmi pochvalných reakcích na Twitteru zaujalo a rozhodla jsem se mu dát šanci v době, kdy byla venku přibližně polovina ... a nelituji. Vyklubalo se z toho totiž hrozně milé slice of life s hudebním motivem, které je skutečně vizuálně nádherné, plné krásných písniček, o kterých to můžu směle říct, i když třeba úplně nespadají do toho, co bych si běžně pustila, ale také témat týkajících se hudebního showbusinessu - ať už inspirovaných skutečnými umělci, nebo na obecnější notě (televizní talentové soutěže, neunesení slávy, stalking, cenzura, atd. atd.) - nebo sociálnějších a političtějších témat (matka Tuesday kandidující na pozici prezidentky je totiž tak trochu Trump v sukni). Samozřejmě, najdou se tam momenty, kdy budete kroutit hlavou (nejsem astrofyzik, ale obávám se, že z Marsu by Země skutečně nebyla vidět stejně velká jako Měsíc, i když by to očividně bylo hezké), ale i tak je to celé takové lyrické, poetické, a některé díly vás skutečně vezmou za srdce. Za sebe tedy můžu Carole & Tuesday jedině doporučit, protože to byl opravdu kouzelný zážitek od začátku do konce. :''3 (a mezi námi, to, jak se jednotlivé epizody jmenují po existujících písničkách, je taky vysoce cute :3)