Ito Junji: Collection

Asi žádnému člověku, který má rád jak žánr hororu, tak mangu a anime, nebude jméno Junji Ito neznámé. Tento pán je totiž právem nazýván králem japonského hororu. A právě z jeho specifických děl toto surrealistické panoptikum vychází.

Našinec může jméno Junji Ito znát miminálně z mangy Uzumaki neboli Spirála, která tu kdysi vyšla v českém překladu. Další věcí je například ta divná, strašně divná a dost nechutná rybí věc neboli Gyo. No a já osobně mám od něj strašně ráda kraťoučkou záležitost jménem Ningen Isu neboli Human Chair (vážně, doporučuji). Jeho díla mají zkrátka takový specifický styl a ráz, že je bezpečně poznáte (o tom už ostatně svědčí i samotný náhled níže :D), a i proto jsem se na tenhle počin tak těšila. A jsem fakt ráda, že ten styl si zachovalo i anime. V každé epizodě se tedy dočkáme většinou dvou různých příběhů. Jasně, některé jsou děsivější, některé méně, ale divné tím správným způsobem jsou úplně všechny. :D Osobně mě třeba strašně bavil Souichi a jeho kletby (aneb když vás někdo nachytá, jak visíte na stromě zaháknutý v převleku za něco divného, který vám brání utéct, začněte mňoukat a všichni si budou myslet, že jste kočka :DDD) a třeba epizoda s Fuchi byla tedy creepy af. Nepovažuji se za nějakého znalce, ale s tím, jak tohle anime nakonec dopadlo, jsem byla poměrně dost spokojená. :) Rozhodně víc, než třeba se Sekai no Yami Zukan nebo s posledními řadami Yami Shibai, kde už se většinou taky víceméně vařilo z vody.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas