Ousama Game the Animation

1. Všichni spolužáci v dané třídě se musí účastnit.
2. Králův příkaz zaslaný mailem musí být splněn do 24 hodin.
3. Ti, kdo rozkaz nesplní, dostanou trest.
4. Ukončení Královy hry v polovině je zakázáno.

Nobuaki Kanazawa přestoupil na jinou střední školu a zcela nepokrytě se straní svých nových spolužáků, k čemuž má své důvody spojené s jeho přechozí školou. Někteří spoužáci se však nehodlají nechat tak jednoduše odstrčit a snaží se Nobuakiho zapojit do kolektivu, což se nakonec docela povede. Díky školnímu sportovnímu festivalu a štafetě, kterou jejich třída vyhraje, se Nobuaki začíná ostatním pomalu otevírat a vypadá to, že nakonec budou všichni šťastní. Tahle idylka však nemá dlouhého trvání, když k Nobuakiho hrůze celé třídě přijde mail od Krále, který je vítá ve své hře. Spolužáci celou věc berou jen za něčí pitomý vtip a nehodlají brát vážně ani pravidla hry, ani Nobuakiho. Tedy, až do chvíle, kdy je první člověk za nesplnění úkolu potrestán ... a umírá dost brutální smrtí. Nobuaki si už jednou Královou hrou prošel, na své bývalé škole. Jako vítěz, který jediný zůstal naživu. A také jako jediný, kdo ví, kam tahle hra povede, jak se zpočátku nevinné úkoly budou stupňovat a jaké to je, přijít o všechny a všechno, co je vám blízké. A proto se za každou cenu chce o Králově hře dozvědět co nejvíc a najít způsob, jak ji ukončit, než bude příliš pozdě. Jenže strach o vlastní život probouzí v lidech jejich skutečné povahy a přesvědčit dav, aby jednal racionálně, když si nemůžete být jisti ani tím, kdo se vám zrovna pokusí vrazit kudlu do zad, rozhodně nebude snadné. Odkud se vlastně Králova hra vzala a jak je vůbec možné, že se něco takového děje? A kdo nebo co je ten, co manipuluje a tahá za nitky, sám Král?

Ono by se dalo říct, že Ousama Game the Animation je vlastně taková Modrá velryba po Japonsku, jen trochu méně dobrovolná. A troufnu si říct, že tohle anime mělo obrovský potenciál, jak tématem, tak tou černočernou temnotou (yep, ono je to skutečně dark af a pořád se to stupňuje, fakt z toho nemůžete mít dobrý pocit). Jenže to by se většina postava nesměla chovat a jednat jako banda trotlů (ano, strach sice mění charaktery, ale co je moc, to je příliš) a především by se z toho nesmělo stát něco, co někdo velmi výstižně označil jako "Flashback the Animation" - aneb něco, co vám vznikne, když chcete do jednoho anime narvat dvě. Když vám totiž flashbacky toho, co se stalo před touto řadou, tedy při Králově hře na Nobuakiho minulé škole, zabere víc než polovinu jedné epizody a téměř polovinu celého anime, řeknete si jenom Wtf ... ? Chápu, že i když by se jako ideální řešení jevily dvě řady, z nichž první by připravila půdu pro tu druhou, nikdo si nemůže být jistý tím, že by sledovanost stačila na to, aby na tu druhou řadu vůbec došlo, ale dalo by se to vyřešit třeba i prostřednictvím jednoho nebo dvou OVAček, které by vlastnímu ději Ousama Game the Animation předcházely. Takhle z toho ve výsledku vznikl ne zrovna dobře poslepovaný paskvil, který není pořádně ani jedno. A za mě je to dost škoda, protože zrovna tenhle typ anime mám dost v oblibě.