Vzpomínka na říjen aneb dýňovo-čokoládový cheesecake

Vím, první adventní neděle doslova klepe na dveře, ale když má člověk ve spíži pořád pár Hokkaido dýní, proč by si nezavzpomínal na halloweenské období a neupekl si ještě jeden dýňový koláč. A koneckonců, podzim ještě pořád je, tak co. ;)


Na těsto budete potřebovat dvě balení čokoládových BeBe sušenek a půlku kostky rozpuštěného másla (nebo máslového tuku). Na náplň budete potřebovat 250 g smetanového sýra (použila jsem tři balení Paloučku), cukr (v původním receptu je 100 g, ale víte, že prakticky nesladím, takže jsem použila asi dvě lžíce třtinového cukru), 500 g dýňového pyré (prostě jsem kuchla jedno pěkně rostlé Hokkaidó a nic jsem nevážila), 3 lžíce polohrubé mouky, tři větší vejce, lžičku dýňového koření (mám domácí, čerstvé, na podzim jsem si dělala), špetku soli a čokoládu na vaření.

Nejdřív si musíme udělat dýňové pyré. Dýni si tedy opláchneme, osušíme, rozkrojíme, zbavíme semínek a nakrájíme na měsíčky, které dáme na plech, lehce zakápneme olejem a pečeme při 180 stupních asi půl hodiny. Změklou dýni pak rozmixujeme tyčovým mixérem co nejvíc do hladka. Během doby, co se nám dýně bude péct, si v misce nadrtíme všechny sušenky, smícháme je s rozpuštěným máslem a směs natlačíme na dno dortové formy. Tu pak šoupneme do trouby a při 180 stupních pečeme 12 až 15 minut. K dýňovému pyré přidáme sýr, cukr, sůl, mouku a vejce a vše prošleháme, až nám vznikne hladká hmota, kterou necháme chvíli odpočinout a poté nalijeme do formy na korpus. V původním receptu se měla čokoláda na vaření rozpustit, smíchat s částí náplně a pak na koláči udělat mramorování. Mě už se s tím nechtělo až tak srát, tak jsem ji jednoduše v pevném stavu ve struhátku nastrouhala navrch na hoblinky. Ono je to ve výsledku stejně jedno, můžete si ho nazdobit a pohrát si s ním, jak chcete. Celý koláč pak pečeme ve vyhřáté troubě na 180 stupňů 40 až 50 minut, pak ho necháme vychladnout a ideálně necháme na pár hodin v lednici.




Tenhle recept mám od Míši, ta ho má nevím odkud, to ale není důležité. Důležité je, že dobrá věc se podařila, hrubá síla zvítězila a cheesecake nejen že velmi obstojně vypadal, ale především fakt božsky chutnal. *-* Jen je to tedy mrcha hutná, i když nebyla nijak přeslazená. Ale zase ho alespoň člověk nesežere na posezení. >:3

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas