Ze zahradních darů aneb pomazánka z červené řepy

Červená řepa patří k mé skutečně hodně oblíbené zelenině, kterou si hezky pěstujeme na zahradě, a to nejen v domácí zavařené formě (se kterou se setkal asi každý a leckomu ji školní jídelny také dostatečně znechutily) hezky do mističky třeba k vinné klobáse s bramborovou kaší (což mám spojené s chladnějšími obdobími), ale především grilovanou s kapkou olivového oleje a balkánským sýrem, ale nejnověji ve formě výborné pomazánky, na kterou nám letos v létě dala tip teta a která je zase něco trochu jiného než ta cizrnová s červenou řepou z Lidlu (a tu mám mimochodem taky moc ráda). A právě o tenhle jednoduchý, ale o to chutnější recept se s vámi chci podělit. Ona totiž i ta řepa tak nějak k podzimu patří, a nejen barvou. :3

Na pomazánku budete potřebovat jednu červenou řepu, menší cibuli, balení čerstvého sýra (Lučiny, Paloučku nebo tak podobně, pro vegany případně nějaké rostlinné náhražky), lžíci majonézy (pro vegany sojanézy, je tam prakticky pro zjemnění a dochucení), sůl a pepř.

Řepu uvařte doměkka, oloupejte a nechte vychladnout. Poté ji nastrouhejte najemno. Cibuli nakrájejte najemno, spolu s čerstvým sýrem a lžící majonézy přidejte k řepě, podle chuti osolte a opepřete a zamíchejte, až se celá směs hezky spojí. Pak už jenom pomazánku nechte chvíli odležet a vychutnejte si ji na oblíbeném pečivu (osobně ji mám nejradši na čerstvém tmavém chlebu).


Jak jsem říkala, jednoduché jak facka a přitom vážně dobré. Dokonce tak dobré, že i můj tatík, který se nad tou z Lidlu pokaždé ofrňuje, se téhle čerstvé může doslova užrat. A já se mu vlastně ani nedivím. Mám to úplně stejně. :P

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas