Pustina

Když už jsem na to slyšela pochvalné názory i z řad učitelstva mého ústavu (co si pamatuji, párkrát padlo slovo během Speciální pedagogiky, teď už chápu proč), řekla jsem si, že bych se na to asi fakt měla podívat ... a s čistým svědomím můžu říct, že tenhle ponurý, syrový pozdrav z našich roztěžených Sudet je asi ten nejlepší seriál, jaký kdy v naší zemi vznikl (a to víte, že vůči našim seriálům jsem, až na pár světlých výjimek, víc než silně skeptická). On totiž ani, když si to srovnáte s tou většinovou tvorbou typu Růžových ohrádek Ulic a jiných srágor, tou celkovou atmosférou jako český seriál nepůsobí. Je to syrové, špinavé ... ostatně takové, jaký je celý ten náš kraj. Ale vždycky se musím až zasmát nad tím, jak my Sudeťáci musíme být pro zbytek země fakt drsnější než šmirgl (nebo Bruntál), když vidíte ty šachty, kouřící komíny a chladicí věže, šlapky, perníkové chaloupky a podobně. :D Neříkám, že to tak není, jen už jsem si asi zvykla, protože v té realitě, která je tady popisovaná, přeci jenom žiji. I když tedy ne přímo, protože šachtu díkybohu vidím až tehdy, když vyjedu za město, a to ještě když je dobré počasí, jinak je nad ní permanentně opar z bůhvíjakého svinstva, ale i tak. Není to daleko a všechny ty teplárny, chemičky a podobně jsou něco, u čeho žiji odmalička. Zkrátka, potvrdilo se mi, že když se na něčem podílí HBO, tak to většinou fakt stojí za to.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas