Krása krasobruslení v anime

Co vám budu povídat, na sport se nedívám prakticky ani z donucení, protože mi to prostě nic nedává ... jedinou výjimkou je krasobruslení. Krasobruslení tedy skutečně můžu a vždycky jsem mohla, a to tedy především to pánské (živě si vzpomínám, jak jsem ještě ke konci základky šíleně prožívala zimní olympiádu v Turínu, tam jsem skutečně fangirlila jak blázen). A jelikož poslední tři dny (i když bych samozřejmě mohla a měla dělat něco produktivnějšího, ale to ostatně dělám minimálně o velkých pauzách) trávím převážně u mistovství Evropy v Ostravě, rozhodla jsem se věnovat samostatný článek něčemu, co mě fascinuje úplně stejně - a to krasobruslení v anime.

Osobně jsem vůbec na první zobrazení krasobruslení narazila před třemi lety v Death Parade, konkrétně v předposlední jedenácté epizodě. Kromě toho, že Death Parade považuji za skutečně povedené a zamyšlení hodné anime, tahle jediná scéna měla za následek, že jsem zírala na monitor notebooku jak v transu a téměř nedýchala, protože s takovou nádherou jsem se do té doby snad nesetkala ... ne nadarmo jsem v recenzi prohlašovala, že je to pro mě jedna z nejlepších a nejpropracovanějších věcí, jaké jsem kdy v životě viděla.


A pak, o dva roky později ... pak přišlo Yuri!!! on Ice, na které jsem se kvůli krasobruslení samotnému šíleně těšila už měsíce předtím, než se vůbec začalo vysílat, když jsem narazila na první zmínky o tom, že se vůbec něco takového chystá. A asi nemá cenu znovu vysvětlovat, že jsem u každého jednotlivého skoku tajila dech se sevřenými pěstmi, což ostatně dělám u krasobruslení běžně. Už u prvního openingu u prvního dílu, i když tu pořád byla možnost, že se z toho třeba vyklube kolosální kravina, jsem věděla, že ať už to dopadne jakkoliv, tu vizuální nádheru tomu nikdo nevezme. A kam až jsme se nakonec dostali, že? Jen pořád tak trochu doufám, že se v druhé řadě třeba dočkáme alespoň nějaké dámské jízdy, protože takovou Milu nebo Saru bych skutečně viděla velmi ráda. Klidně třeba jenom jednou nebo na chvilku, ale opravdu by mi to udělalo radost.


Stejně mi nikdo nevyvrátíte, že animovat zrovna krasobruslení musí být šílená makačka a občas určitě i šílený opruz, ale ten výsledek, ten úžasný vizuálně opojný výsledek prostě stojí za to. *-*

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas