Dáf fi fofolový perník?

Aneb další recept, na který jsem narazila v říjnovém katalogu z Adalberta (který se pomalu začíná stávat mou podzimní receptovou modlou) a rozhodla se ho vyzkoušet, už jenom proto, že Kofola mi to perníkové koření vždycky připomínala a byla jsem zvědavá, jak to nakonec bude chutnat. :)


Budete potřebovat 350 g hladké mouky, 300 g cukru (takhle dí recept, já dala pět, protože už sama Fofola je sladká dost a obecně sladím minimálně), 2 vejce, 2 lžíce oleje (použila jsem řepkový), 2 lžíce kakaa (opovažte se tam někdo cpát Granko), sáček kypřícího prášku do perníku, 300 ml Kofoly a olej a polohrubou mouku na vymazání plechu. Já přihodila ještě nějaké kandované ovoce, ale můžete přidat třeba i nasekané ořechy.

Troubu si předehřejeme na 180 stupňů, vyšší plech si vymažeme olejem a vysypeme moukou. V míse smícháme všechny ingredience kromě Kofoly, tu přilijeme až na závěr (neděste se toho, že to docela šumí a celkově to trochu připomíná chemickou reakci) a ještě jednou celou směs pořádně promícháme. Potom těsto rovnoměrně rozetřeme na plech a pečeme asi 20 až 30 minut, podle toho, jak máme perník vysoký (prostě do něj píchněte špejlí, až nebude lepit).


Už jenom při pečení to vonělo víc než božsky, tak jsem se jenom modlila, aby to bylo alespoň trochu k jídlu. Dílo se však skutečně vydařilo a výsledkem je velmi jedlý klasický perník, u kterého bych, kdybych to nevěděla, tu Kofolu snad ani nepoznala a považovala to za normální perníkové koření. Rozhodně je to ale rychlé, nenáročné a chutné zpestření, které mi dokonce i bylo pochváleno, takže jsem ráda. :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas