První pokus o americké lívance

Když se mi někdy minulý týden podařilo sehnat v Lidlu javorový sirup, řekla jsem si, že bych je po těch dvou letech, co se na ně chystám, už konečně mohla zkusit. >:3


Těsto jsem dělala podle receptu vyžadujícího 150 g hladké mouky, 2 lžíce cukru krupice, 2 lžičky kypřícího prášku (nakonec jsem tam dala celý pytlíček, který vyšel jenom o trošičku víc), špetku soli, vejce, 200 ml mléka a 3 lžíce oleje.

Nejdřív jsem v jedné nádobě smíchala suché suroviny, tedy mouku, cukr, sůl a kypřící prášek. V druhé nádobě jsem rozmíchala mléko, vejce a olej. Tekutou směs jsem potom přidala do suché a ručním mixérem vypracovala hladké těsto, které jsem ještě nechala 20 minut nasáknout, jak se to ostatně dělá i u obyčejných palačinek, když chcete, aby byly tenké a netrhaly se vám. Pak už jsem jenom na rozpáleném oleji smažila lívance dozlatova, což byla opravdu doslova chvilka, i při nízké teplotě lívance ztmavnou fakt rychle. No a na závěr jsem hotové lívance samozřejmě navrstvila na talíř, dala na ně kousíček másla a polila javorovým sirupem.


Můžu směle říct, že už po prvním soustu jsem si připadala jako v sedmém nebi, možná jsem dokonce zaslechla i nebeské chóry, protože něco tak měkkého, nadýchaného, jednoduše manu nebeskou, jsem opravdu dlouho nejedla. *-* Takže jsem si rozšířila můj skromný kuchařský um zase o jedno další jídlo, u kterého jsem si jistá, že se v našem jídelníčku uchytí, i s variantami bez toho javorového sirupu. >:3

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas