Rozen Maiden

Will you wind it?

Jun Sakurada žije pouze se starší sestrou Nori, protože jejich rodiče pracují daleko. Nori se ze všech sil snaží o Juna postarat a dalo by se říct, že o něj má docela velký strach - Jun se totiž po jistém incidentu ve škole uzavřel nejen do sebe, ale i do svého pokoje, ze kterého přestal vycházet a náplní jeho života se stalo převážně objednávání a následné vracení věcí po internetu. Když se mu jednou na stole zničehonic objeví podivný dotazník, Jun bezmyšlenkovitě zaškrtne jednu možnost a celou věc pustí z hlavy. V blízké době ovšem obdrží starobyle vypadající kufřík, u kterého vůbec netuší, jak se k němu dostal. Když ho otevře, najde uvnitř neuvěřitelně realisticky vypadající spící panenku v nádherných červených šatech a s bonetem v dlouhých blond vlasech, a vedle ní klíček. A když Jun zjistí, že panenka má na zádech otvor, do kterého onen klíček pasuje, zasune ho a otočí ... a tehdy přichází šok, protože panenka otevře oči, začne se hýbat a dokonce i mluvit. Představuje se jako Shinku, pátá panenka z kolekce Rozen Maiden, což ovšem není jen tak něco. Panenky Rozen Maiden jsou živé a ovládají určité schopnosti díky substanci, kterou nazývají Rosa Mystica a které mají každá v sobě jen část. Panenky Rozen Maiden jsou od začátku své existence v jistém ohledu nedokonalé a z toho důvodu předurčené k takzvané Alice Game - ač v podstatě sestry, bojují mezi sebou a snaží se získat Rosu Mysticu ostatních. Ta panenka, která v boji porazí všechny ostatní a získá všechny části Rosy Mysticy, se pak stane dokonalou dívkou Alice a setká se se svým stvořitelem, otcem. Ovšem panenka Rozen Maiden k tomu, aby mohla bojovat a čerpat energii, potřebuje lidského prostředníka, se kterým vlastně uzavře smlouvu. K Junovi a Nori se postupně dostávají další Rozen Maiden a objevuje se i nepřítel, proti kterému je třeba se spojit. Co by se ale stalo, kdyby tehdy, ještě než to všechno začalo, Jun zvolil druhou možnost? Jun je nyní vysokoškolák, i když je pořád zvláštní, tak už není takový asociál a dokonce pracuje v knihkupectví, sice s neuvěřitelně slizkým a hulvátským šéfem, ale také velmi milou a přátelskou brigádnicí Saito. V práci také Jun jednoho dne ve skladu objeví postupně vycházející kolekci, jak si sestavit panenku (však víte, takové to, jak vám v každém díle vyjde určitá část a vy tak postupně skládáte dohromady celek), repliku z kolekce Rozen Maiden, krásnou a elegantní Shinku. A tak Jun začne skládat a jakkoliv mu to přijde padlé na hlavu, dostává se do kontaktu se svým mladším já, které mu dodává instrukce a rady. Nastává chvíle, kdy je replika Shinku hotová, ale nejen to, ožívá, jako by to byla skutečná Shinku. A tak je dospělý Jun, v jehož světě Rozen Maiden nikdy neexistovaly, doslova vtažen do souboje s nebezpečnou Kirakishou, sedmou panenkou Rozen Maiden, která zoufale touží po vlastním těle ...

Tohle byl taky jeden z restů mé rané otaku éry, který jsem se rozhodla doplnit, ovšem, když jsem dostahovala, zjistila jsem, že jsem si nastahovala verzi z roku 2013, o které jsem doteď neměla ani tucha. Ale už se mi to nechtělo mazat, tak jsem si řekla, že to dám i tak, že to přece nemůže být tak moc odlišné, když je mi hlavní zápletka tak trochu známá, že se třeba jenom jedná o novější adaptaci. Omyl. Ono se vlastně jedná o něco jako třetí řadu, takže pokud jste, stejně jako já, neviděli ty starší nebo, stejně jako já, nečetli mangu, budete stejně jako já solidně zmatení, protože děj skáče z jedné dimenze do druhé a stojí to sakra velké úsilí s tím udržet krok a vlastně to i pochopit. ^^" Ale to je ostatně moje vlastní blbost, protože jsem neviděla základ (který snad možná taky někdy uvidím, ale jeden nikdy neví). Jinak kresba je opravdu krásná, mnohem jemnější než u těch prvních řad a designy panenek jsou prostě neuvěřitelné (a pořád mým osobním favoritem zůstává úžasná chladná Suigintou), celkově je to vizuálně opravdu úžasná záležitost. A i když jsem se v tom po dějové stránce často plácala opravdu jak kapr na suchu, stejnak jsem ráda, že jsem to viděla, protože mi osobně jakožto mamince (protože výraz majitelka ten vztah dostatečně nevystihuje) devíti panenek představa, že mi všechny holky najednou obživnou i se všemi svými rysy a schopnostmi a budou se mi tu mezi sebou snažit navzájem se pomlátit, přijde docela šílená a asi by to byl celkem mazec. :'D

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas