Steins;Gate

El Psy Congroo

Uprostřed léta 2010 v Akihabaře se amatérské laboratoři, jejíž osazenstvo v té době tvoří univerzitní student Okabe Rintarou neboli šílený vědec Hououin Kyouma, jak o sobě mluví on sám (nebo taky Okarin, jak mu k jeho nelibosti říká Mayuri), konzumující výhradně Dr. Peppera, zkušený hacker a tak trochu perverzák Itaru "Daru" Hashida žijící více ve 2D světě než v realitě a Mayuri Shiina (nebo také Mayushii, jak o sobě mluví ona sama), Okabeho dlouholetá kamarádka z dětství a tak trochu snílek s hlavou v oblacích, podaří z mikrovlnky a mobilního telefonu sestrojit zařízení, s jehož pomocí lze posílat zprávy do minulosti, takzvané D-maily. Postupem času se za různých okolností do laboratoře dostávají další členové a v rámci dalších pokusů prakticky každý odešle nějaký ten D-mail, v důsledku čehož vždy dojde ke změně časové linie a Okabe je pak jediný, kdo si tyto změny nejen uvědomuje, ale také pamatuje. Postupem času se jim s pomocí na svůj věk geniální Kurisu Makise podaří sestrojit přístroj, který v jistém slova smyslu umožňuje cestování časem i pro člověka. Vše se však zvrtlo už v okamžiku, kdy se v průběhu vývoje a pokusů laboratoři podařilo nabourat do databáze SERNu (aneb fiktivní verze toho, co my známe jako CERN), organizace, která se cestováním v čase tajně zabývá, a problémy na sebe nenechají dlouho čekat. Pokud změníte minulost, změníte zároveň i budoucnost a vrátit se zpět do původní časové linie už rozhodně nebude tak jednoduché, pokud to vůbec půjde. A už rozhodně to nebude bez obětí. Nezáleží na tom, kolikrát se vrátíte zpět, kolik rozhodnutí nebo detailů změníte, ať uděláte cokoliv, některé věci zkrátka vždycky skončí stejně, ať už se snažíte sebevíc.

Nedokážete si představit, jak blbě se na anime tohohle typu recenze píšou :'D Nebo možná umíte, ale to je teď jedno. Po shlédnutí prvních pár epizod jsem byla trochu rozpačitá. Nakonec jsem si ale řekla, že když už jsem to chtěla vidět takovou dobu (vlastně od AkiConu dva roky zpátky, kde jsem viděla úžasné AMV) a už si to i nastahovala, prostě půjdu dál a uvidím. A jsem ráda, že jsem to nevzdala, protože po čase to konečně začalo být docela drámo (aneb Mayushiin Mystery Spot, jak bych to nazvala a což podle mě dost vystihuje podstatu). Všudypřítomné je téma příčiny a důsledku, což je vzhledem k tématice cestování časem celkem logické, všechno, co uděláte nebo neuděláte, se zkrátka zákonitě někde projeví, více či méně. Co se týče charakterů, Okabe je zkrátka Okabe, jeho s tím rádoby maniakálním smíchem zkrátka nejde nemilovat ... ale ani ostatní na tom nejsou špatně. Co je ovšem vážně om nom nom, je grafika. Doteď mám před očima hodně detailní záběr na gelbanán (koukněte se a už vám to nebude připadat tak divné), kdy jsem vážně přemýšlela, jestli je to ještě kresba nebo ne (screen jsem si samozřejmě neudělala, jak jinak, ale tohle je oproti tomu ještě nic). Celkově si myslím, že Steins;Gate je povedená sci-fi, s kapkou romantiky, která ovšem nepřebíjí všechno ostatní, u které se občas i zasmějete. Nakonec jsem moc ráda, že jsem ho nesoudila hned na začátku :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas