R.O.D. the TV

Anita, Maggie a Michelle jsou tři sestry (ovšem ne pokrevní), které v Hong Kongu vedou detektivní kancelář, čili pokud potřebujete najít cokoliv, od osoby přes zvíře až po věc, jsou přesně těmi, které potřebujete. Obě starší sestry, tedy Maggie a Michelle, jsou na rozdíl od mladší Anity dost vášnivé knihomolky. To, co je spojuje a zároveň odlišuje od ostatních detektivů, je jejich schopnost ovládat papír, stejně, jako Yomiko Readman, známá spíše jako Papír. Sestry jsou najaty jako ochranka spisovatelky Nenene Sumiregawy, které někdo usiluje o život a která byla, jak se ukazuje, dříve přítelkyní právě Yomiko. Nenene odjíždí zpátky do Japonska a s ní i sestry, které si nedobrovolně nastěhuje k sobě a i když jejich soužití není zpočátku ani trochu ideální, postupně si na ně začínají zvykat a dokonce si rozumět. Co ale ještě netuší, je to, že jsou součástí plánu na ovládnutí světa. Co je vůbec zač tajemná organizace Dokusensha a proč se snaží získat zpět určité knihy? Co s tím vším mají společného britská a čínská vláda? A co je vlastně příčinou toho, že Yomiko tak znenadání zmizela? Jak všichni víme, tak vědomosti se už dost dlouho předávají pomocí písma, knih a ten, kdo má informace, má situaci pevně pod kontrolou. A co víc, s jejich pomocí může ovládat svět, ne-li třeba rovnou změnit historii.

Pokud budete mít po shlédnutí tohoto anime pocit, že vám asi něco uniklo, myslím, že v tom určitě nebudete sami. Jedná se totiž o sequel anime Read or Die (které jsem samozřejmě neviděla, jak jinak), a tak by bylo lepší vidět nejdřív to, nebo si přečíst mangu. Už je to hodně dlouho zpátky, co jsem R.O.D the TV viděla, ale to, že si ho pamatuji, znamená jedinou věc, a tou je, že se mi líbilo. Ono se totiž celé odehrává v alternativní historii, kdy je Velká Británie stále ještě na špičce jako koloniální mocnost, a to díky existenci Britské knihovny, která rozhodně není jenom tou neškodnou institucí, jakou se zdá být. A tím se dostávám k tomu, že je to vlastně takové anime pro knihomoly, protože knížek je tam opravdu větší než malé množství. Podle mě se rozhodně řadí k těm anime, která nejsou ztrátou času.