Ergo Proxy

Nacházíme se v budoucnosti, kdy devastace naší matičky Země lidstvem dosáhla konečné - podmínky na jejím povrchu se staly pro lidi přinejmenším nepříznivé. Posledními baštami lidské populace jsou velká města chráněná kopulemi, takzvané dómy; a jedním z nich je i Romdo. Pokud jste řádným občanem, posloucháte, nic neřešíte a ničeho si nevšímáte, je pro vás Romdo ráj, kde si užíváte života ve společnosti Autoravů, androidů, kteří vám váš život ještě ulehčují. Úplně vystaráno pak máte v případě, když jste vnučkou samotného radního, jako je to v případě Re-l (Real, Lil, těch přepisů je hodně a já se nechci hádat s případnými rýpaly) Mayer, která může mít prakticky všechno, co chce, samozřejmě je tak trochu protekční spratek, takže je jí v mnoha ohledech tolerováno i to, za co by jiný letěl. Re-l, která dělá u bezpečnosti, v současné době pracuje na případu rozšiřujícího se výskytu takzvaného Cogito viru, počítačového viru, díky kterému nakažený Autorave získá svou vlastní osobnost a mohl by se obrátit proti člověku. Při jednom vyšetřování na ni však zaútočí něco mnohem silnějšího než Autorave. Jenže jak se zdá, někdo se to snaží ututlat a Re-l dostane výzvu, aby kolem toho přestala čmuchat. Když se ale vrátí domů, na zrcadle v koupelně se objeví nápis Awakening a Re-l se znovu setkává s oním monstrem, které k ní má evidentně nějaký vztah. Ale aby toho nebylo málo, zaútočí na ně další monstrum a Re-l ztratí vědomí. Když je poté vyslýchána a prohlášena za psychicky nestabilní, jejímu Autoravu Iggymu je vymazána pamět z toho okamžiku a je odvolána z případu, dochází jí, že se úřady snaží celou věc ututlat a hlavním podezřelým je Vincent Law, imigrant z dómu Mosque, kterého našli nedaleko jejího bytu. Jediné, co se jí podaří zjistit, je to, že se celá věc točí kolem něčeho, čemu říkají Proxy. Je jí však naznačeno, že pokud bude pokračovat, nemuselo by to s ní dopadnout dobře. Mezitím na Vincenta v obchodním domě zaútočí ono monstrum a pronásleduje ho a Re-l najde ve své zničené koupelně Vincentův přívěšek. Ale tím to zdaleka nekončí. Co je Proxy? Kdo je vlastně Vincent a proč si nepamatuje nic ze své minulosti? Co se vůbec nachází venku a na jaká tajemství tam člověk může narazit? A co se vůbec děje v samotném městě?

Když si zavzpomínám, tak Ergo Proxy už jsem chtěla vidět někdy v mých otaku (berte s rezervou) začátcích, a to proto, že mi Re-l až neuvěřitelně připomínala Amy Lee z Evanescence (a ta podoba je doteď neskutečná). Nedostala jsem se k němu a vlastně jsem teď za to i docela ráda, protože mám pocit, že bych ho tehdy po pár dílech odepsala. A to by byla velká škoda. I teď jsem si chvíli nebyla jistá, jestli mě baví nebo ne a co od něj mám vlastně čekat, ale nakonec mě přesvědčilo. Dlouhou dobu nevíte, co je iluze a co je realita a skutečnou povahu všech věcí se prakticky dozvídáte až na samotném konci. Rozhodně bych neřekla, že je to oddechovka, u které odložíte mozek do šuplíku, spíš naopak, nutí vás přemýšlet a skládat si k sobě souvislosti. Přišlo mi, že děj se postupem času zvrhnul v něco jiného, než co jsem ze začátku očekávala, ale nebyla to věc, která by mi vadila. Taky jsou tu dva vysloveně fillerové díly, které na první pohled vypadají vážně pitomě, ale na druhou stranu to není tak úplně pravda. Hrozně, ale opravdu hrozně moc se mi líbil opening, a to jak písničkou, tak i provedením :3 S kresbou jsem taky neměla problém, přijde mi hodně povedená. Sečteno podtrženo, jsem ráda, že jsem Ergo Proxy viděla, protože je podle mě opravdu hodně kvalitní anime ;)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas