Gankutsuou

Kdo by neznal slavný příběh z pera Alexandra Dumase ... příběh Edmonta Dantese, muže, který přišel o všechno a jeho novou životní silou se stala touha a honba za pomstou těm, kteří ho zradili. Jako Hrabě Monte Christo, muž obklopený tajemstvím a také hlavní předmět mnoha povídaček, které mezi lidem kolují, si získává důvěru všech, kteří jsou nějak spojeni s jeho nešťastným osudem, a začíná spřádat plány své pomsty. Jen se z Francie 19. století přesouváme do roku 5053, kdy má lidstvo k dispozici zcela jiné možnosti a podmínky, včetně cestování po všech koutech vesmíru.

U Gankutsuou se mi vážně nechce komentovat děj, protože pokud Hraběte Monte Christo aspoň trochu znáte, ať už jako knížku nebo děj, budete vědět, o co se jedná. Mě tady fascinuje především zpracování. Nejen, že ta myšlenka přesunutí do vzdálenější budoucnosti, tady na mě nepůsobí nijak kýčovitě nebo rušivě, ale hlavně ta grafika *A* Všechny ty textury, především pak nádherné vzory látek na oblečení, ta třpytivost, zářivost a navrch ještě stará dobrá viktoriánská móda, mě prostě uchvátily. Dost často si říkám, že bych se na něj mohla podívat ještě jednou, protože je možné, že mi mohlo něco uniknout. A taky proto, že si to podle mého názoru rozhodně zaslouží.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knížky s nádechem asijských kultur

Přineste hřebíky, už je tady zas